INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Wednesday, January 18, 2012

Orang Melayu marah UMNO dan Menteri mahu roboh premis perniagaan di Setapak



 


@Pantherian - Keras kritikan sosak bernama Datuk Bahrim Razak, Presiden Persatuan Peniaga Kecil dan Penjaja Melayu terhadap Menteri Wilayah dan pimpinan UMNO. Syabas ! Melayu perlu disedarkan bahawa UMNO tidak berjuang untuk  nasib Melayu bawahan.

Dikhabarkan kebanyakan yang hadir pada perhimpunan tersebut terdiri daripada NGO Melayu cthnya Perkasa dan Pekida yang terkenal sebagai sayap UMNO. Kelihatan sorakan yang hadir itu jelas menunjukkan mereka marah kepada menteri UMNO dan pimpinan negara.


Pengerusi Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Pusat, Mazlan Aliman  berkata, tindakan pemaju itu akan memangsakan penduduk Melayu dan 70 peniaga bumiputera yang membuka bengkel di sana sejak 1995.

"Saya rasa sangat dukacita dengan tindakan pemaju yang tidak bertanggungjawab mengeluarkan notis untuk ambil tanah itu."Lajnah Tanah PAS menyeru penduduk mempertahankan kawasan itu," kata beliau kepada Harakahdaily.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Ahli-ahli Persatuan Peniaga Putra Damai semalam yang mengadakan demonstrasi membantah notis mengosongkan tanah mereka.Peguam pemaju mengeluarkan notis mengarahkan mereka mengosongkan tanah sebelum 30 Januari ini.

Mazlan turut mempersoal tindakan Menteri kerajaan khususnya Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin yang enggan memberikan hak milik kepada penduduk sebaliknya memberikan hak milik kepada Syarikat 59 INC Sdn Bhd.

"Sebelum ini penduduk dah banyak kali pohon hak milik, jumapa dengan Zul Hasnan, Raja Nong Chik tapi tidak diberikan kerajaan atas alasan itu tanah lombong. Tapi bila pemaju mohon, dapat pulak.

1 comment:

Anonymous said...

A.B.U

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews