INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Tuesday, January 3, 2012

Presiden MCLM letak jawatan kecewa Raja Petra jadi balaci perkauman UMNO

 
PETALING JAYA, 3 JAN : Peguam Haris Ibrahim meletak jawatan sebagai Presiden Malaysian Civil Liberties Movement (MCLM).Peletakan jawatannya itu diumumkan dalam blog beliau semalam, dua hari selepas Pengerusi MCLM dan penulis blog, Raja Petra Kamarudin mengadakan temu bual dengan media tertentu untuk mengkritik Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.Haris berkata, dia kecewa kerana rakannya itu terus menilai segelintir individu menerusi sentimen perkauman.

Beliau membidas tembu bual Raja Petra dengan mendakwa MCLM tidak menurunkan sebarang calon pada Pilihan Raya Umum akan datang.

"Saya boleh mengesahkan sekarang bahawa tiada keputusan dibuat selepas rundingan," katanya.Beliau turut membantah kenyataan Raja Petra yang dipetik sebagai berkata," pengundi Cina tidak mahu perubahan seperti yang berlaku di Dataran Tahrir.

"Ekoran itu, saya merasakan adalah mustahil untuk saya terus memegang jawatan sebagai Presiden MCLM," katanya,

Haris turut mendedahkan bahawa dia mengetahui rancangan mengenai temu bual itu kira-kira seminggu lalu sebelum kedua-dua keluarga pergi bercuti sempena Krismas tetapi tidak menyedari apa yang diperkatakan Raja Petra.

Susulan itu, katanya, beliau mahu terus komited untuk melakukan transformasi bagi mewujudkan kerajaan baru di Putrajaya yang membela nasib rakyat.MCLM ditubuhkan pada 2010 sebagai ruang untuk menawarkan calon berkelayakan untuk bertanding mewakili pembangkang pada pilihan raya umum.
 
 
@Pantherian - Kini sahabat baik beliau, sdr Haris Ibrahim,Presiden MCLM sudah meletak jawatan kecewa dengan Mat Pet yang menjadi balaci UMNO menjelang PRU13 tidak lama lagi.
Kecaman Mat Pet terhadap DS Anwar Ibrahim, Pakatan Rakyat dan juga pemikiran perkaumannya jelas mengecewakan sdr Haris dan memaksa beliau meninggalkan MCLM.

Mat Pet telah hijack Pakatan Rakyat untuk ambilalih Putrajaya hanya kerana mahu pulang ke Malaysia.Mat Pet ini rela di  menjilat ludahnya kembali yang sebelum ini mengkritik UMNO.




No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews