INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Monday, January 9, 2012

Anwar Ibrahim tidak bersalah dan dibebaskan oleh mahkamah






Syukur, Alhamdulillah DS Anwar Ibrahim telah dibebaskan daripada pertuduhan fitnah liwat oleh Mahkamah Tinggi KL harini. Ketika berita tersebut diterima melalui Twitter, saya maseh di pejabat dan terharu dengan keputusan tersebut.


Ternyata rekayasa UMNO kedua ini melalui Saiful Bukhari  yang bersumpah laknat hanyalah dusta dan fitnah semata- mata dan akhinya mahkamah memberi keadilan kepad Anwar Ibrahim. Sosok bernama Anwar Ibrahim ini amal terkenal dengan imej Islamnya dan dihormati dunia Islam. Mana mungkin sosok ini melakukan perbuatan liwat tersebut walhal dia seorang yang mementingkan solat 5 waktu dan patuh pada ajaran agama.


Berita bebasnya Anwar Ibrahim tersebar luas di media termasuk juga di pejabat. Kecoh dibuat seketika pejabat bila rakan sekerja berkata " Ya, sememangnya tuduhan ini fitnah" . Melalui keputusan bebasnya Anwar Ibrahim ini, saya mengetahui bahawa ramai rakan sekerja yang menyokong dan simpati pada Anwar Ibrahim.


Hakim Zabidin memberi penghakiman seperti berikut :


"Selepas meneliti bukti, saya tidak boleh pasti 100 peratus bahawa integriti bukti tidak diusik.

“Saya mendapati adalah tidak selamat untuk bergantung kepada bukti DNA. Justeru, mahkamah hanya ada keterangan Saiful."Justeru, mahkamah keberatan menerima bukti sedemikian dari SP1 Saiful.


"Oleh kerana ini adalah jenayah seksual, mahkamah keberatan untuk menyabitkan berdasarkan keterangan Saiful. Tertuduh oleh itu dibebas dan dilepaskan," katanya.

Malam ini, Anwar Ibrahim dan pimpinan PR ke Permatang Pauh merayakan kebebasannya bersama rakyat di sana sebelum berangkat ke India dan Turki.

Walaupun kes ini memihak kepada Anwar Ibrahim tetapi perjuangan yang sebenar ialah menumbangkan UMNO BN di PRU 13 akan datang seperti kata Anwar Ibrahim mahu "membebaskan Malaysia".

REFORMASI !!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews