INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Friday, August 12, 2016

TS Muhyiddin Yassin akhirnya mendaftar Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) #BERSATU

PUTRAJAYA: Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menyerahkan permohonan untuk mendaftar parti baharu kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Muhyiddin yang ditemui pemberita selepas menyerahkan borang permohonan pendaftaran parti mengumumkan nama parti baru, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang terbuka kepada semua warganegara.

"Selaras dengan jaminan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi selaku Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri bahawa permohonan kami akan diberi pertimbangan dan diluluskan maka saya berharap permohonan parti (Bersatu) ini akan mendapat kelulusan dengan seberapa segera daripada pihak pertubuhan," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang permohonan kepada ROS di sini, hari ini.

Komen Pantherian:

Keahlian parti ini dibuka pada warga Bumiputra terutama Melayu termasuk Sabah dan Sarawak.

Jelas ia adalah parti seteru untuk ideologi bangsa Bumiputra untuk lawan UMNO. Dijelaskan juga oleh TSMY bahawa parti ini akan bertanding kerusi Parlimen atau DUN di kawasan yang sukar pembangkang menewaskan UMNO. Etc Johor atau Sabah.

Keahlian juga dibuka pada bukan Bumiputra tetapi hanya ahli Bersekutu.

Selamat Maju Jaya TS Muhyiddin Yassin !

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews