INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Wednesday, June 24, 2009

BN baru sedar keburukan PPSMI

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle.



The teaching of maths and science in English the last six years has not improved the performance of students in those subjects, the education minister admitted today.He said there had only been a two to three per cent change since the policy was implemented in 2003.

There have been changes but the difference is nominal,” said DPM ,Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Pemuda Umno tidak mahu para pelajar dijadikan bahan ujian dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) yang menurutnya, jelas mempunyai pelbagai kelemahan yang ketara."Sekiranya Kerajaan yakin dengan beberapa kajian yang telah dibuat, maka buatlah keputusan demi kebaikan masa depan anak bangsa kita," kata Ketuanya, Khairy Jamaluddin dalam blognya hari ini.

Nampak baru mereka sedar selepas Perhimpunan Hapuskan PPSMI di Masjid Negara pada awal tahun ini. Saya telah menyertai perhimpunan tersebut dan bersama-sama ribuan rakyat pecinta Bahasa Melayu dan akhirnya matlamat perjuangan kami kini sampai kepada penghujungnya apabila kerajaan kini mengakui dengan jelas dasar tersebut gagal dan merugikan anak bangsa Melayu.

Kerajaan akan mengumumkan keputusan terhadap dasar tersebut pada awal bulan 7 ini. KliK disini.


Politik Letak Tepi

Jelas sekali isu PPSMI tidak mengira logo parti atau pun fahaman politik. Kesemua itu telah diketepikan dengan hanya satu niat, iaitulah demi menjaga bahasa ibunda.



Pejuang Bangsa

Inilah pejuang bangsa seperti Pak Said, Dr Hassan Ahmad dan pemimpin politik lain yang memberi sokongan terhadap perhimpunan tersebut . Mereka yang berarak ini mahukan bahasa ibunda dimartabatkan di dalam ilmu Sains dan Matematik. Mereka tidak mahu bahasa ibunda tinggal di pasar-pasar sebagai perbualan kecil-kecilan seperti bahasa asing yang lain di Malaysia untuk siapa lagi kalau bukan orang Malaysia.

Link
perjuangan-membantah-ppsmi-1.html
perjuangan-membantah-ppsmi-2-akhir.html


No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews