INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Friday, June 3, 2011

UMNO sibuk potong subsidi, Pakatan Rakyat bina rumah mampu milik di Selangor

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle



KENYATAAN AKHBAR
3 JUN 2011

Kerajaan Selangor akan membina lebih banyak rumah mampu milik kepada golongan berpendapatan sederhana dan rendah di negeri ini sejajar dengan komitmen kerajaan Pakatan Rakyat untuk memberi keselesaan hidup kepada rakyat.

Setakat ini kerajaan negeri telah mengenal pasti enam lokasi untuk pembinaan perumahan mampu milik iaitu di Bangi, Antara Gapi dan Kota Puteri di Kuala Selangor, Taman Sains Selangor 2, Bernam Jaya dan Gombak.

Menteri Besar, YAB Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, kerajaan Selangor sedang mengenal pasti banyak lagi lokasi lain yang sesuai untuk pembinaan rumah mampu milik bagi memenuhi keperluan rakyat memiliki rumah sendiri.

Beliau berkata demikian pada majlis perasmian pecah tanah projek perumahan mampu milik di Seksyen 3 Bandar Baru Bangi , hari ini.

Sebanyak 124 unit pangsapuri mampu milik berharga kurang RM100,000 akan dibina atas tapak seluas empat ekar yang dibangunkan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).

Keutamaan untuk memiliki rumah ini akan diberikan kepada keluarga berpendapatan antara RM2,500 hingga RM5,000 sebulan , ibu tunggal dan keluarga yang tidak mempunyai pendapatan tetap.

Pangsapuri mampu milik ini yang berkeluasan antara 750 hingga 850 meter kaki persegi adalah antara pembaharuan yang akan dilaksanakan kerajaan negeri secara berperingkat-peringkat dan ia terkandung dalam Buku Jingga yang menjadi manifesto Pakatan Rakyat.

“Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor (LPHS) dan PKNS akan diarah untuk memastikan hanya mereka yang layak sahaja berpeluang memiliki rumah ini.

“Kerajaan negeri tidak mahu kelemahan pentadbiran kerajaan negeri terdahulu berulang apabila orang yang berkemampuan diberi kelonggaran untuk membeli rumah murah dan menyewakan pula kepada orang lain,” kata Menteri Besar.

Dikeluarkan oleh
SEKRETARIAT AKHBAR
PEJABAT DATO’ MENTERI BESAR SELANGOR


1 comment:

Anonymous said...

klu belah Rawang tu bagus juga ke atau belah Ijok ke KKB. Harap harap ada pasar basah besar untok semua tempat tu

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews