INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Wednesday, June 1, 2011

Mat Sabu untuk Tim.Presiden, Tuan Ibrahim tumpu tawan Pahang


Abg Mat Sabu terkenal sebagai Pejuang Rakyat yang berani!


Ditangkap polis dan merengkok dalam lokap sudah biasa bagi Abg Mat.



Dato' Tuan Ibrahim Lebih Diperlukan di Pahang Dari Di Pusat

Peribahasa "Yang Dikejar Tak Dapat, Yang Dikendong Berciciran" rasanya berada di benak majoriti Ahli Badan Perhubungan PAS Pahang di Mesyuarat Perhubungan mereka yang baru lepas.

Di dalam mesyuarat tersebut, seorang veteran PAS yang amat dikenali oleh orang2 lama PAS Pahang, mempersoalkan tindakan Tuan Ibrahim menerima pencalonan Timbalan Presiden PAS Pusat tanpa berbincang dengan Perhubungan PAS Pahang.

Bukanlah soalan yang diberikan itu bertujuan menyerang Ustaz Tuan Ibrahim. Cumanya, yang merisaukan majoriti ahli Perhubungan PAS Pahang adalah masa sekarang tidak sesuai untuk Pesuruhjaya mereka mengambil kedudukan yang lebih berat tanggungjawabnya seperti Timbalan Presiden.

Mereka tahu Pahang memerlukan seorang Pesuruhjaya yang sepenuh masa dan tidak boleh dipimpin oleh seorang Pesuruhjaya yang "Part Time".

Semenjak selepas 1999, Dato Tuan Ibrahim telah memimpin Perhubungan PAS Pahang. Hasil kepimpinan beliau, sebuah pasukan yang mantap telah berjaya ditubuhkan. Ini adalah lantaran Dato' Tuan Ibrahim menumpukan masa dan kederat beliau hanya kepada PAS PAhang.

Sekiranya beliau ke Pusat, maka masa yang beliau ada untuk menumpu kepada PAhang sudah tentu BERKURANGAN yang amat sangat. Sedangkan PAhang adalah salah sebuah negeri yang berpotensi untuk menang.

PAHANG BERPOTENSI MENANG

Bayangkan pilihanraya umum cuma setahun sahaja lagi. PAhang sedang menyaksikan kebangkitan rakyat yang amat baik.

Misalnya:

1.0 Kebangkitan warga Felda yang tidak pernah berlaku sebelum ini. Kebangkitan warga Felda akan menyebabkan tersungkurnya Barisan Nasional di Pahang

2.0 Orang2 Cina dan India yang secara terbuka menolak Barisan Nasional dan mereka secara terbuka boleh menerima PAS.

3.0 Malahan, kalau kita baca blog Haji Suhaimi Said, kebangkitan dapat dilihat di kalangan orang-orang asli di Pahang juga. Cawangan-cawangan PKR tubuh melata diperkampungan2 orang asli seluruh Pahang

4.0 Team Pakatan Rakyat yang begitu mantap. PKR dipimpin bekas orang kuat UMNO Pahang, Dato' Fauzi Abdul Rahman yang dikenali seluruh ahli2 UMNO Pahang. DAP Pahang pula dipimpin pemimpin veteran mereka, Leong Ngah Ngah yang bukan sahaja dihormati orang Cina malahan juga disukai oleh orang Melayu dan India seluruh Pahang

5.0 Kepimpinan Adnan Yaakob yang semakin dibenci rakyat Pahang menyebabkan beliau antara MB yang paling tidak popular.

Mudah kata, Pahang di persimpangan jalan untuk memberi PAS jawatan MB yang ketiga selepas Kedah dan Kelantan. Malahan, Pahang dilihat lebih berpotensi untuk menang berbanding Terengganu.

PERGINYA TUAN IBRAHIM SEKRANG BAKAL MENGHANCUR JENTERA PILIHANRAYA PAHANG

Sekiranya pergi Tuan Ibrahim ke Pusat, nescaya pasukan yang telah dibina oleh beliau selama lebih 10 tahun sebelum ini akan hancur.

Masanya sekarang tidak mencukupi untuk menggantikan Tuan Ibrahim dengan Pesuruhjaya yang baru.

Masa sekarang bukan masa pertukaran di Pahang tapi masa untuk menyerang dan bergerak.

Pendek kata, masa sekarang adalah masa yang paling tidak sesuai untuk Tuan Ibrahim Tuan Man bertukar jawatan.

Hatta kalau Tuan Ibrahim tidak bertanding Timbalan pun, WAJIB bagi PAS Pusat melantik beliau semula sebagai Pesuruhjaya Pahang. Kalau tidak, PAS Pusat mensabotaj peluang PR Pahang untuk memerintah.

PAHANG NI NEGERI LUAS

Pengalaman TUlang Besi melawat Pejabat Perhubungan PAS PAhang menunjukkan ahli2 Perhubungan PAS Pahang boleh bersolat Jama dan Qasar setiap kali menghadziri mesyuarat perhubungan.

Malahan, Tulang Besi pernah melihat Nasruddin Tantawi bersolat Jama dan Qasar sewaktu beliau memimpin Pemuda PAS Pahang satu masa dahulu.

Bayangkan Pahang ini negeri yang bersempadan dengan Kelantan, Terengganu, Johor, Negeri Sembilan dan Selangor. Ada pula Cameron Highland yang juga ada PAS Kawasan yang perlu dijaga oleh PAS Pahang.

Tidak mungkin seorang Pesuruhjaya PART TIME dapat mentadbir Pahang dengan baik.

GENG TERENGGANU MAHU SABOTAJ PAS DAN PAKATAN PAHANG?

Tindakan Geng Terengganu@Geng Perpaduang memaksa Tuan Ibrahim bertanding hanya akan melemahkan serta merosakkan peluang PAS Pahang merampas Pahang bersama Pakatan Pahang.

Mungkin Geng Terengganu sedar peluang mereka untuk memerintah lebih tipis berbanding dengan PAS Pahang. Jadi, mereka berusaha membawa Tuan Ibrahim ke Pusat, lantaran mereka juga berjaya merosakkan "Pasukan" PAS PAhang yang sekarang sedang rancak bergerak untuk menawan PAhang bersama-sama PR.

Bagi saya, perwakilan2 PAS Pahang wajib mengundi Abang Mat Sabu dan tidak Tuan Ibrahim kerana perginya Tuan Ibrahim ke Pusat hanya akan merosakkan peluang PAS Pahang untuk memerintah Pahang.

Wallahualam bissawab

Tulang Besi

#Pantherian- SOKONG KOMENTAR TULANG BESI !

MAT SABU FOR DEPUTY PRESIDENT PAS !!!!!!!!!!!

1 comment:

serenity9260 said...

tumpang lalu.blog ni ada setting terbaru untuk opera mini free untuk maxis
http://post-aje.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews