INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Friday, June 24, 2011

Datuk T kebal undang-undang,kena denda 3K buat tayangan lucah




KUALA LUMPUR 22 JUN : Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak terkejut jika mahkamah menjatuhkan hukuman paling ringan terhadap trio 'Datuk T' yang dikatakan akan didakwa Jumaat ini.

Anwar merujuk kepada prestasi kehakiman mutakhir ini yang seringkali 'membebaskan' kaum kerabat UMNO BN tetapi bertegas terhadap pemimpin Pakatan Rakyat.

Beliau juga menyatakan ketidakyakinannya terhadap keseriusan Putrajaya dalam mengambil tindakan terhadap 'Datuk T' yang merangkumi Bekas Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, Bekas Bendahari Perkasa, Datuk Shuib Lazim dan Ahli Perniagaan, Datuk Eskey Shazryl Abdullah.

Anwar turut mendakwa rakaman video seks yang cuba dikaitkan dengan dirinya menimbulkan banyak persoalan apabila pihak berkuasa dilihat melengah- lengahkan dan sentiasa berdolak dalih ketika disoal pemberita.

Tindak polis yang tidak mengambil sebarang tindakan keatas 'Datuk T' juga menggambarkan trio itu dilindungi meskipun mereka mengaku bertanggungjawab menayangkan video lucah itu kepada sekumpulan wartawan terpilih di Hotel Carcosa Seri Negara, 21 Mac lalu.

“Kes yang jelas begini tertangguh berbulan-bulan memang menimbulkan banyak persoalan,” katanya kepada wartawan dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Jelasnya, tindakan polis yang berdiam diri walaupun berpuluh- puluh laporan polis dibuat bersabit pengedaran video lucah itu, turut memberi gambaran kegiatan itu mendapat sokongan dan kerjasama pihak berkuasa.

“Ia berlarutan lama dan ia (video seks) masih diedarkan, digalakkan oleh kerajaan, dibantu oleh polis dan Menteri Dalam Negeri.

“Adalah mustahil bagi bahan pornografi ditayangkan dan diedarkan dengan bilangan ratusan dan ribuan jika tidak dilindungi oleh sesuatu kuasa yang ada,” katanya.

Beliau berkata, pendakwaan yang akan dibuat Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail berhubung kes itu juga boleh dipersoalkan kerana Peguam Negara sendiri mempunyai rekod yang meragukan.

Malah, katanya, 'Datuk T' juga sebelum ini diketahui umum dibayangi dan dihantui isu moral yang buruk dan keji.- TVS News


@pantherian

KEADILAN BUKAN SAHAJA MESTI DILAKSANAKAN TETAPI LEBIH PENTINGNYA, IANYA MESTI DILIHAT IANYA DILAKSANAKAN.....TEPAT RAMALAN SEBELUM INI....

AKHIRNYA TIGA BADIGOL DATUK "T" SETELAH TIGA BULAN DIHERET KEMAHKAMAH,MENGAKU SALAH DAN DIJATUHKAN HUKUMAN DENDA...ESKAY RM 3,000.... SHUIB LAZIM RM1,500 DAN RAHIM TAMBI CHIK RM1,000....

BERBEZA DENGAN SEORANG WARGA MALAYSIA BANI INDIA DIHUKUM PENJARA MAKSIMA 3 TAHUN.....DI MASJID MEREKA DIBEKALKAN JAKET KALIS PELURU...

DIMAHKAMAH MEREKA DIBERIKAN JAKET KALIS UNDANG-UNDANG....

AYUH KITA TURUN KE HIMPUNAN AMAN BERSIH 2.0 PADA 9HB JULAI NANTI UNTUK KASI BERSIHKAN SISTEM KEADILAN DINEGARA KITA SEBAGAI SALAH SATU AGENDA BERSIH 2.0...


RAMALAN DAN KENYATAAN YB DATUK SERI ANWAR IBRAHIM 2 HARI SEBELUM BADIGOL DATUK "T" DIBAWA KE MAHKAMAH....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews