INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Friday, September 2, 2011

Anwar Ibrahim bangga Permatang Pauh dipilih sebagai Rumah Terbuka Aidilfitri 1 Malaysia

 Anwar minum teh bersama penduduk Permatang Pauh.
 
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan tindakan kerajaan memilih Permatang Pauh sebagai lokasi Rumah Terbuka Malaysia Aidilfitri sebagai "pengiktirafan tersirat Anwar fobia".Menurut Anwar, yang juga ahli parlimen Permatang Pauh, berkata pilihan lokasi itu juga menunjukkan pengiktirafan BN terhadap kepentingan kerusi itu pada pilihan raya umum akan datang.

"Kami bangga kerana di antara ratusan kerusi pilihan raya, mereka telah memilih Permatang Pauh untuk acara tersebut," katanya pada majlis rumah terbuka Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Datuk Mansor Othman di Kubang Semang, Pulau Pinang hari ini.
"Sah Umno sebenarnya fobia terhadap parlimen ini. Sebab itu menjelang pilihanraya umum ke 13 mereka mengadakan sambutan Perayaan Aidil Fitri 1 Malaysia di sini. BN nak tengok sokongan."Setiap media dan akhbar ... mempunyai fobia ini," katanya.

"Jika ada rumah terbuka Hari Raya, ia perlu diadakan di Permatang Pauh," katanya.

Minggu lalu, Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim mengumumkan Majlis Aidilfitri Rumah Terbuka Malaysia tahun ini akan diadakan di kawasan Parlimen Permatang Pauh, Pulau Pinang pada 11 Sept ini.

@pantherian - Tahniah, Permatang Pauh dipilih sebagai lokasi Rumah Terbuka Aidilfitri 1 Malaysia oleh Najib,mungkin mahu mendapat ilham untuk tarikh PRU13. Dulu, Dr Mahathir datang ke SMK Guar Perahu mengadakan Mjls Mesra Rakyat dan kemudian selepas itu mengumumkan PRU pada tahun 1999.

Yang menariknya iklan di TV tentang Rumah Terbuka ini menggunakan alamat SMK Guar Perahu, Permatang Pauh,P.Pinang dan mengeluarkan nama Bandar Bukit Mertajam. Itu makluman, Permatang Pauh hanyalah pekan kecil (nama Parlimen) dan nama bandar yang sepatutnya ialah Bukit Mertajam.

Ternyata YORAIS memang FOBIA dengan  Permatang Pauh !..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews