INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Thursday, September 22, 2011

Menteri KDN, Hisyam marah isu kerakyatan Mat Bangla "Banglasia"

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein membidas Malaysiakini berhubung dua laporan berita mengenai pemberian kewarganegaraan Malaysia.

Dua hari lepas Malaysiakini lapor 6P beri warganegara kepada Bangladesh - apabila (Ketua Pengarah JPN) Datin Jariah (Mohd Said) jawap dengan fakta dan duta (Bangladesh) nafikan - senyap!” tulisnya di Tweeter.

Bagaiamanapun apa yang berlaku adalah di sebaliknya.


Tindakan oleh Malaysiakini

- Malaysiakini telah menghubungi Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh AKM Atiqur Rahman pada 19 September dan menyiarkan laporan itu pada hari yang sama.

- Sebelum itu, e-mel juga dihantar kepada agensi di Bangladesh yang menyiarkan dakwaan berkenaan di laman webnya tetapi tidak mendapat jawapan.

- Tidak ada laporan disiarkan sehingga Pejabat Suruhanjaya Tinggi di Kuala Lumpur memberikan jawapannya pada Isnin lalu.

- Pesuruhjaya Tinggi juga mengeluarkan kenyataan media menafikan nota berkenaan yang dihantar ke JPN pada Isnin, jam 6.26 petang.

- Bersama kenyataan Pesuruhjaya Tinggi adalah kenyataan media oleh ketua pengarah JPN, Datin Jariah yang menyatakan 37 rakyat Bangladesh diberikan kewarganegaraan Malaysia sejak 2008. Ini disiarkan Selasa lalu.


@Pantherian - Mat Hisyam Kitee baru berjinak-jinak dengan Twitter mula berpolitik dengan membidas portal terkenal Malaysiakini isu Mat Bangla dapat kerakyatan Malaysia.

Namun, bidasannya tidak mengena kerana dibalas kemas oleh geng Malaysiakini seperti jawapan diatas.

Isu sekarangnya bagaimana boleh seorang Perdana Menteri Bangladesh boleh mendakwa sedemikian rupa ?semestinya Pegawai kerajaan Bangla memberi maklumat kepadanya untuk membuat kenyataan sedimikian.





No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews