INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Sunday, December 14, 2008

Pesta membantu orang Kaya di Bukit Antarabangsa

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle


Mereka ini hanya perlu dibantu dalam bentuk tenaga sahaja.Wang ringgit tiada masaalah bagi mereka. Ada hikmahnya kejadian ini berlaku di kalangan penduduk elit disana,bagaimana peritnya selama ini golongan bawahan merasai sendiri sebagai “Mangsa Bencana Alam”.


Mereka ini hanya perlu dibantu dalam bentuk tenaga sahaja.Wang ringgit tiada masaalah bagi mereka. Ada hikmahnya kejadian ini berlaku di kalangan penduduk elit disana,bagaimana peritnya selama ini golongan bawahan merasai sendiri sebagai “Mangsa Bencana Alam”.
Pesta membantu orang Kaya di Bukit Antarabangsa

Kemalangan bas mengorbankan 10 nyawa …. UhhhhhhhRumah setinggan berembang di robohkan … UhhhhhhRumah setinggan Rimba jaya di runtuhkan .. UhhhhhhMangsa Tsunami perlu bantuan …… UhhhhhTanah runtuh di Bukit Antarabangsa …. wwaaaahhhhh !!! Mari kita bantu !!!

Semuanya dah macam pesta.Makanan berlebihan, Bank turut beri bantuan,Hotel di sediakan, Pengangkutan percuma di sediakan.Pondok media di dirikanPenguatkuasa datang berduyunSKAL, RELA, POLIS, ahli ahli POLITIK datang berkampung ..

Apa istimewanya mereka?Membantu pun kena ikut darjat?Bukit antarabangsa pusat untuk mencipta nama.

Penginapan percuma untuk mangsa De Palma dan FlamingoJamuan hari raya aidil adha percuma tajaan Concorde

Baca komen pelayar di kujie2

Ironinya “tabung bantuan bencana tanah runtuh bukit antarabangsa”..?siap dgn diberi akaun maybank untuk tabung bantuan.program tv Selamat pagi malaysia 10 dec 08/Rabu.ada mengatakan.pihak berkuasa ada menyediakan penempatan sementara seperti di dewan awam dan sekolah.Mangsa terlibat tidak mahu duduk di penempatan sementara ini,tetapi mereka lebih selesa tinggal di hotel-hotel berdekatan seperti De Palma dan Flamingo.Pokoknya disini,nak bagi bantuan wang pada mereka kah.sedangkan mereka golongan kaya elit,vip’s ini tak rasa perlu diberi bantuan dalam bentuk sebegitu rupa.Ditapak kejadian sehinggakan ada menyediakan kawah makanan percuma,dan sampai berlebih lebihan.kalau untuk sukarelawan,relevanlah.Kaya betul Malaysia nie.Ada kah golongan mangsa bencana hendak dijamu nasi bungkus?hello…., Ada fakta soheh lagi,sampaikan ada bungkusan makanan masih elok lagi dibuang di tempat pembuangan sampah.Mahu kah mereka dilayan sepertimangsa yang seperti lazimnya yang berlaku ke atas orang biasa yang sudah lali ditimpa bencana alam?Pungutan suara mengatakan,”baik fikir byk kali sebelum menghulur bantuan wang kepada mereka”,tetapi kepada sukarelawan memang sepatutnya diberi bantuan bukan kepada mangsa.Mereka ini hanya perlu dibantu dalam bentuk tenaga sahaja.Wang ringgit tiada masaalah bagi mereka.Ada hikmahnya kejadian ini berlaku di kalangan penduduk elit disana,bagaimana peritnya selama ini golongan bawahan merasai sendiri sebagai “Mangsa Bencana Alam”.Akhir kata “Lu pikirlah sendiri”gamaknya.

2 comments:

Syuk said...

standt ar double standt tu...
dieorg bayar cukai lebey kod...
tu yg dpt layanan special kod...
ha...ha......
tp mmg x patut ar.....

Pantherian said...

besa la..tu..double standard semua ni.

orang kaya semua dipandang tinggi..patutnya tk pyh dok kutip derma lagi bantuan apa ka.baik kita bantu org yg betul2 susah.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews