INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Saturday, August 13, 2011

Pakatan Rakyat ucap tahniah Warganegara BARU BN jadi rakyat Malaysia dan Pengundi




 Wajah Riang Warganegara Baru BN
12 Ogos 2011
Pertama sekali, Pakatan Rakyat mengucapkan tahniah kepada Warganegara-warganegara Baru BN (WBB), antara lain, penduduk tetap Malaysia yang berasal daripada negara-negara jiran dan baru-baru ini telah dianugerahkan kerakyatan oleh agen-agen pengkhianat kerajaan Malaysia.

Menerusi pengamatan kami, skim pemberian kewarganegaraan maha cepat ini mempunyai dua ciri istimewa:

(i) Mampu menjadi warganegara Malaysia dalam beberapa jam;
(ii) Didaftar sebagai pengundi tanpa perlu mendaftar di mana-mana pejabat SPR ataupun pejabat pos, seperti dilakukan oleh warganegara Malaysia lainnya.

Kedua, Pakatan Rakyat akan mengadakan kempen ‘penjernihan’ untuk mendidik setiap WBB ini untuk mengetahui hak-hak mereka sebagai rakyat baru dan membongkar penyalahgunaan kuasa imigresen ataupun penggunaan ugutan politik untuk kertas undi oleh mana-mana ejen pengkhianat di Malaysia.

Kempen ‘penjernihan’ ini akan memastikan tidak ada pihak yang boleh menarik balik secara semberono kewarganegaraan Malaysia setiap WBB atau menggunakan pemberian ini sebagai ugutan politik di dalam Pilihanraya Umum.

Ketiga dan akhir sekali, Pakatan Rakyat juga berjanji akan memperluaskan jaminan yang termaktub di dalam Akta Perlindungan Pemberi Maklumat 2010 kepada semua WBB dan juga kakitangan kerajaan yang terlibat dalam program pemberian ‘kerakyatan untuk undi’ yang tergerak hati untuk mendedahkan perkara ini demi kebenaran dan masa depan Malaysia.

Bagi memastikan perkara-perkara ini dapat dilaksanakan diminta semua WBB mendaftar dengan Biro Guaman dibawah Pakatan Rakyat yang akan menyediakan tempat aduan di kesemua tempat terbuka.

Sekretariat Pakatan Rakyat

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews