INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Tuesday, September 8, 2009

UMNO minta sedekah Islam dari PAS

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle

Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub berkata, Umno kini terlalu tertekan dengan isu perkauman ini dan sangat memerlukan PAS untuk mengesahkan tindakan mereka.

Jika PAS tidak menyokong tindakan Umno maka masyarakat akan menganggap tindakan Umno sebagai berdasarkan perkauman dan bukannya berasaskan Islam.Salahudin mengulas ucapan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak di Manek Urai semalam.Dalam ucapan itu sekali lagi pemimpin Umno mempelawa PAS berunding dengan mereka demi kepentingan ummah dan Islam tetapi menegaskan "tidak rela Umno dihina".

Saya menyifatkan, perlawaan Umno atau boleh dikatakan meminta sedekah dari PAS berkenaan Islam sebagai langkah sudah tersepit mereka untuk memenangi semula hati orang Melayu dan Islam selepas langkah mereka mengenengahkan isu perkauman tidak mendapat dokongan kuat dari orang Melayu sebagai contoh kes kuil di Seksyen 23.

UMNO mengharapkan PAS menyokong apabila mereka cuba menonjolkan memperjuangkan agama tetapi ia gagal apabilan ditangani secara bijak oleh tokoh PAS, YB Khalid Samad yang menjawap dengan jelas isu terbabit.

Kini UMNO bermula sekali lagi mengajak PAS duduk berbincang berkenaan kepentingan agama Islam dan kini mereka mahu menonjolkan memperjuangkan Islam. Isu Kartika disebat atas kesalahan minum arak pun sampai DS Najib tidak berapa setuju dan mahu rayuan dilakukan, inikan pulak mahu bercakap pasal Islam?




No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews