INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Sunday, July 3, 2011

Jalan Pulang untuk KTMB dihalau secara terhormat dari Tanjong Pagar



Rakyat Msia dan SG abadi kenangan di Stesen Tjg Pagar


KTMB ditunjukkan JALAN PULANG oleh Kerajaan Singapura
------------
Perkhidmatan tren Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di stesen Tanjong Pagar di sini melabuhkan tirai dengan diiringi linangan air mata pengunjungnya malam tadi, setelah 80 tahun menaburkan jasa menghubungkan rakyat di Semenanjung dengan Singapura.

Sebaik sahaja tren terakhir yang dipandu oleh Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bergerak meninggalkan stesen tepat pukul 11 malam, para pengunjung stesen itu turun beramai-ramai ke landasan untuk merakamkan gambar serta mengutip batu kerikil di landasan untuk dijadikan kenangan.

Laporan Bernama Online menyebut ramai di kalangan pengunjung kelihatan menitiskan air mata selepas tren terakhir itu berlepas.

Sultan Johor memandu tren terakhir itu sebagai simbolik berakhirnya perkhidmatan KTMB di stesen itu.

@pantherian -Peristiwa Stesen Tanjong Pagar ini perlu diambil iktibar oleh rakyat Malaysia bahawa sejarah dan kedaulatan sesebuah negara perlu diutamakan.

Ini lah padahnya apabila kerajaan UMNO BN yang tamak dan mudah tunduk kehendak kerajaan Singapura untuk BERSETUJU dengan cadangan pembangunan tanah KTMB di Singapura yang sekaligus mengadaikan Stesen Tanjong Pagar.

Kini di Stesen Tanjong Pagar tertulis:

" Singapore Land Authority"

Syabas UMNO, berjuang untuk Agama, Bangsa dan Negara....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews