INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Monday, April 18, 2011

Farahana (Jaringan Melayu Malaysia) berjuang untuk ISLAM?

Cermin muka dulu sebelum kutuk ulama...

...keratan akhbar semalam. Klik di sini.

Low class la Pertubuhan Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) apabila Pengarahnya lagu nie.

dah rupe gaya perempuan simpanan pengikut ayah pin minah nie?

Tapi kalu korg bukak FB dia dah tukar gambar dia..semalam elok lagi gambar dia tak pakai tudung senyum2 kambing gitu..petang semalam nih dia dah tukar gambar pompuan arab....


...gambor-gambor seksi dah takde le... rugi le korg....wakakakakaka

Sumber: DPPWM


Dosa samakan Nik Aziz, Ayah Pin: Harussani

[SH] SHAH ALAM – Tindakan seorang pemimpin kanan sebuah pertubuhan menyamakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan ketua ajaran sesat Ayah Pin, Ariffin Muhammad boleh membawa kepada dosa jika individu berkenaan tidak bertaubat dan memohon maaf kepada mereka yang terbabit.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, ini kerana, perbuatan menyamakan keperibadian seseorang dengan perwatakan individu lain yang bertentangan dengan personalitinya adalah berdosa dan hukumnya fasik.

"Dalam ayat 11, surah Al Hujarat, Allah SWT telah mengingatkan kita bahawa seseorang ditegah memanggil orang lain dengan gelaran buruk. Orang yang menggelar itu harus segera bertaubat kerana itu adalah perbuatan yang zalim," tegasnya.

Dalam isu yang membabitkan dua individu itu, Harussani berkata, perbezaan antara Nik Aziz de-ngan Ayah Pin adalah sa-ngat ketara kerana Nik Aziz adalah seorang ulama yang juga ahli politik berjawatan Menteri Besar sebuah negeri, manakala Ayah Pin ketua ajaran sesat yang mengaku dirinya tuhan serta diburu pihak berkuasa.

"Tidak boleh sama sekali mengata seseorang sampai begitu, mana boleh samakan Nik Aziz dengan Ayah Pin," katanya ketika diminta mengulas kenyataan Pengarah Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Farahana Jamaludin.

Dalam kenyataannya disiarkan semalam, Farahana menyifatkan imej Nik Aziz boleh disamakan dengan Ayah Pin kerana menjadikan agama sebagai alat untuk menguasai pemikiran pengikutnya.

1 comment:

Anonymous said...

salam... sapela yg akn tlg farahhana ni kan kalo ulama pun da benci kat die... depan allah akhirat nanti muflis.. xde org alim nk tlg sbb ats dunia die sakan kutuk2 ulama.. nk dpt syafaat nabi cner kalo ulama pun die kutuk2.. hidup susah,mati pun susah oooo..

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews