INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Tuesday, March 29, 2011

Anwar baris Sheikh Yusuf Qardawi & Sheikh Taha untuk lawan Jamil Khir di Mahkamah syariah


“Amat besar harapan saya terhadap saudara-saudara saya di negara Malaysia tercinta, agar mereka berusaha sedaya upaya untuk memadamkan api fitnah dan kembali bersatu padu memperkuatkan ketahanan bangsa, demi menghadapi pakatan-pakatan jahat yang menghancurkan kaum muslimin secara khas. Itulah cara termudah bagi mereka menikmati kekayaan dan khazanah negara sedangkan umat dalam bercakaran sesama sendiri.”
-Sheikh Yusof al-Qaradhawiy,
Presiden Persatuan Ilmuan Islam Antarabangsa.


“Anwar Ibrahim adalah putera terbaik yang dikurnia oleh Allah S.W.T. untuk Malaysia. Amat rugilah jika rakyat Malaysia gagal memanfaatkannya sebagai pemimpin. Mengikut Islam yang menuduh liwat hendaklah dengan 4 saksi bukan dengan bersumpah. Jika penuduh gagal membawa saksi hukumnya adalah 80 kali sebatan, rujuklah al-Quran surah An-Nur, ayat 4.”
-Prof. Dr. Taha Jabir al-Alwani,
Presiden Cordoba University.


KUALA LUMPUR: Dua ulama terkemuka dunia bersedia menjadi saksi bagi membela Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai isu pluralisme.

Sebelum ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom berkata kerajaan sedang menyiasat ucapan Anwar di London School of Economics tahun lepas kerana didakwa kononnya mempromosi pluralisme.

Menurut Anwar, nampak jelas Jamil tidak memahami maksud pluralisme dan tidak membaca ucapan beliau. “Pluralisme bukan bermakna kita menghina atau merendahkan kekuatan Islam.

Sebaliknya ia adalah fahaman yang mempromosi toleransi dan berbaik-baik antara agama dalam dunia,” kata beliau.

Menjawab satu soalan Anwar berkata sekiranya kerajaan ingin mendakwa beliau ke Mahkamah Syariah, itu hak mereka. “Dua ulama terkemuka dunia Yusuf al-Qaradawi dan Dr. Sheikh Taha Jabir al-Alwani sudah menyatakan kesedian menjadi saksi sekiranya kerajaan mendakwa saya di Mahkamah Syariah,” tambah Anwar.

Tindakan Jamil menyiasat Anwar menyerlahkan hipokrasi kerajaan BN kerana sebelum ini Jamil juga menghalang pelaksanaan qazaf dalam kes melibatkan dakwaan Saiful Bukhari Azlan terhadap Anwar.


1 comment:

Anonymous said...

Tak perlu jadi saksi, suruh sahaja mereka bersumpah yang Anwar Ibrahim ini baik orangnya. dan masukkan dalam youtube supaya semua rakyat Melaysia dapat menyaksikan.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews