INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Friday, May 8, 2009

Perak Black 7 Mei

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle





"Ini satu bentuk tahanan. Mereka kunci pintu,” katanya, sambil menyifatkan persidangan itu - yang tidak diiktirafnya - sebagai “konspirasi” yang melibatkan banyak pihak.

“(Konspirasi) ini jelas hendak jatuhkan Speaker (Sivakumar). Jika ini bukan konspirasi, saya tidak tahu apakah maknanya konspirasi,” katanya dalam sidang media di ibu pejabat DAP Perak di Ipoh pagi ini...........................Speaker Sivakumar.

Saya menyifatkan tragedi hitam terhadap sistem demokrasi di Malaysia pada 7 Mac 2009 apabila pihak eksekutif mencampuri urusan legislatif. Malaysia semakin menuju ke arah negara anarki dan bukan demokrasi. Paling jelik melihat Speaker Sivakumar di rentap dan diheret keluar oleh samseng atau polis dan dikurung di bilik persalinan.Apa hak polis menceroboh dewan yang mulia? ..ada juga samseng yang menceroboh masuk tanpa pas kebenaran.

Jika kita belajar sejarah di zaman sekolah , negara Malaysia terdiri daripada sistem eksekutif, kehakiman dan legislatif dan semua ini ada hak masing-masing menentukan perjalanan sistem mengikut apa yang digariskan oleh undang-undang. Kini sistem tersebut seakan mahu dicerobohi oleh tangan-tangan yang gila kuasa Umno BN.


Begitu juga penahanan 64 orang termasuk 4 ahli parlimen dan 5 ahli dewan undangan negeri di Ipoh akan selama-lamanya dirakamkan dalam lipatan sejarah negara ini sebagai lambang kepada perjuangan rakyat menegakkan demokrasi dan menjaga keluhuran Perlembagaan di negara ini.







No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews