INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Friday, April 26, 2013

UMNO selangor hanya janji 20 liter air percuma sahaja di Selangor

UMNO BN hanya menjanjikan 20liter air percuma sahaja untuk rakyat Selangor? Tak percaya lihat banner besar UMNO dibawah.

Jika dibandingkan dengan Pakatan Rakyat, kerajaan negeri berjaya memberi air percuma setiap bulan melalui subsidi air percuma sebanyak 20 meter padu atau 20m3 atau 20000 liter.

20liter ni basuh berak Noh Omar dan Zin Badak pun tak cukup. Ini idea Najib ka? Maklum la dia Pengerusi BN Selangor.

Rakyat boleh pilih sekarang mahu 20liter atau 20 meter padu!

Tolak UMNO, kekalkan Pakatan Rakyat di Selangor!

Wednesday, April 24, 2013

Hasmi Hashim - Pastikan 5 Mei Rafizi Ramli wakil Pandan di Parlimen !




Semalam penulis lirik terkenal Awan Nano, Buddhi Hekayat atau nama sebenarnya Hasmi Hashim ,Ketua Cabang PKR Parit Sulong mengumumkan akan menjelajah satu negara (Malaysia) untuk berkempen kepada calon PKR dan melawan UMNO habis-habisan di PRU13 kali ini.

Walaupun tidak tercalon sebagai calon DUN atau Parlimen kali ini, namun ia tidak melunturkan semangat beliau untuk membebaskan negara dan rakyat daripada pemerintahan rejim order lama UMNO BN.  Beliau masih aktif dan bersemangat membantu calon PKR berkempen di seluruh negara atas kesedarannya mahu negara ini bebas daripada dibelenggu pembodohan oleh UMNO selama lebih 55 tahun.

Hasmi menggesa kepada penduduk Pandan semalam agar memastikan pada 5 Mei ini, Rafizi Ramli wakil Pandan menang untuk ke Parlimen. Calon yang ditampilkan PKR untuk penduduk Pandan ini adalah yang baik dan berkaliber katanya untuk kepentingan rakyat dan negara pada masa depan.

Pidato Pencerahan Hasmi Hashim semalam ternyata hebat dan bergegar kawasan sekitar Bilik Gerakan PKR Pandan Utama dengan kritikan kepada UMNO dan idea pencerahan. Terdapat hadirin yang hadir ceramah semalam memuji pidato beliau kali ini yang tampak lebih menyakinkan.

Terima kaseh sbb ikuti. Jumpa lagi RT : Berbanding 2010, ucapan sekarang lebih meyakinkan. Tahniah





Anwar Ibrahim memilih mengajar di Eropah jika Pakatan Rakyat gagal tawan Putrajaya



Bercakap kepada pemberita di Johor Bahru hari ini, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau akan bekerja di sebalik tabir dalam parti pembangkang, namun akan terus memberi sokongan sekiranya diperlukan.Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi mengulangi bahawa beliau akan bersara dari politik sekiranya Pakatan Rakyat tewas dalam pilihan raya umum kali ini.

Bercakap kepada pemberita di Johor Bahru hari ini, Anwar berkata beliau akan bekerja di sebalik tabir dalam parti pembangkang, namun akan terus memberi sokongan sekiranya diperlukan.

Tambahnya, beliau juga mungkin akan menerima tawaran untuk mengajar di insititusi pengajian tinggi Eropah kerana beliau minat mengajar.

Ini merupakan kali kedua Anwar mengumumkan perkara itu sejak tahun lalu.Anwar, kini 65 tahun, menjadi ikon pembangkang sejak tahun 1998 apabila dipecat dari jawatan timbalan perdana menteri atas tuduhan liwat dan rasuah.Mahkamah mengenepikan sabitan kesalahan untuk kesalahan liwat itu. 
 Sumber Malaysiakini.


Ayuh rakyat Malaysia semua, berilah sokongan dan dokongan kepada DS Anwar Ibrahim untuk memimpin negara dan rakyat Malaysia menikmati merdeka yang baharu. 

Ini lah masanya kita menggunakan kuasa UNDI untuk menentukan nasib dan masa depan tanahair yang tercinta.

Jangan biarkan pemimpin hebat kita DS Anwar Ibrahim meninggalkan tanahair selepas tewaskan PR di PRU13 kali ini. 

INIKALILAH ! 

 

Kenali calon PKR DUN Seberang Jaya - Dr Afif Bahardin #demikrakyat


Untuk mengenali lebih lengkap profil calon DUN N10 Seberang Jaya boleh KLIK LINK INI.

Saya berdedikasi, berpandangan terbuka, dan berkarisma. Saya percaya bahawa politik nilai dan dasar adalah kata kunci untuk membawa Malaysia maju ke hadapan. Pengalaman saya sebagai seorang doktor sangat berguna kerana kami dilatih untuk bertanggungjawab atas amanah kami, bekerja dengan penuh etika dan paling penting berlaku jujur dalam tugasan kami kerana kami berurusan dengan soal hidup dan mati pesakit. Sedikit kesilapan bisa membawa padah. Selain itu, sebagai seorang doktor, kami turut diterapkan dengan nilai kasih dan prihatin sesama manusia. Ciri - ciri ini penting dalam pembentukan jatidiri seorang pemimpin yang berjiwa rakyat. - See more at: http://www.demirakyat.my/ms/candidate/dr-afif-bin-bahardin#sthash.yZjRgudC.dpuf

Saya percaya bahawa politik nilai dan dasar adalah kata kunci untuk membawa Malaysia maju ke hadapan. Pengalaman saya sebagai seorang doktor sangat berguna kerana kami dilatih untuk bertanggungjawab atas amanah kami, bekerja dengan penuh etika dan paling penting berlaku jujur dalam tugasan kami kerana kami berurusan dengan soal hidup dan mati pesakit. 

Sedikit kesilapan bisa membawa padah. Selain itu, sebagai seorang doktor, kami turut diterapkan dengan nilai kasih dan prihatin sesama manusia. Ciri - ciri ini penting dalam pembentukan jatidiri seorang pemimpin yang berjiwa rakyat.- Dr Afif Bahardin
Saya berdedikasi, berpandangan terbuka, dan berkarisma. Saya percaya bahawa politik nilai dan dasar adalah kata kunci untuk membawa Malaysia maju ke hadapan. Pengalaman saya sebagai seorang doktor sangat berguna kerana kami dilatih untuk bertanggungjawab atas amanah kami, bekerja dengan penuh etika dan paling penting berlaku jujur dalam tugasan kami kerana kami berurusan dengan soal hidup dan mati pesakit. Sedikit kesilapan bisa membawa padah. Selain itu, sebagai seorang doktor, kami turut diterapkan dengan nilai kasih dan prihatin sesama manusia. Ciri - ciri ini penting dalam pembentukan jatidiri seorang pemimpin yang berjiwa rakyat. - See more at: http://www.demirakyat.my/ms/candidate/dr-afif-bin-bahardin#sthash.yZjRgudC.dpuf

UNDILAH CALON PKR N10 SEBERANG JAYA !!



Sunday, April 21, 2013

Gelagat calon mesra BN Zul Nordin dicium lelaki MIC di Pusat Penamaan Calon Shah Alam



Bukti MIC sudah melupakan penghinaan Zul Nordin terhadap agama Hindu apabila mencekek dan mencium Zul Nordin sewaktu proses penamaan calon di Shah Alam semalam.

Geli tak ?


 Pejuang Islam Melayu, Dato' Zul Noordin sedang bermesra bersama "muhrim2nya" wanita Umno-BN.

Bertuah Pejuang Islam Melayu ini, dapat pegang anak2 dara dan isteri2 orang Umno-Bn! - Jai Ismail 


 

Thursday, April 18, 2013

Lawak satira politik PRU13 oleh Malaysian Gags



Komik satira politik PRU13 oleh @MalaysiaGags.

Cute gaya ketawa Nurul Izzah !


Lawak Debat Manifesto PilihanRaya, Najib Razak Pengecut !


 

Wednesday, April 17, 2013

Pemberontakan UMNO Tasek Gelugor diketuai Datuk Shariff Omar

Watch "Pemberontakan di Tasek Gelugor Part 1" on YouTube



Mantan MP Tasek Gelugor, Datuk Shariff Omar  yang kecewa tidak dicalonkan sebagai calon UMNO telah membuat kejutan akan melawan UMNO di PRU13 ini sebagai calon bebas mesra Pakatan Rakyat.

Gaya ceramah Datuk Shariff juga hebat tak ubah mcm zmn reformasi semasa Anwar dipecat jawatan TPM. Pertama aku mendengar pidato berapi-api oleh Datuk Shariff yang sebelum ini terkenal lemah lembut dan mesra rakyat.

Gambar dibawah menunjukkan bukti jelas pengaruh Datuk Shariff Omar dan bekas ADUN Sg Dua yang mengarahkan Bilik Gerakan JDM ditutup serta merta tanda protes kepada calon pilihan Tok Non dan Najib Razak.


Bungkuih UMNO Tasek Gelugoq!

Tuesday, April 16, 2013

Najib Razak kantoi salah kira peratusan calon muka baru BN

Kesilapan Najib dalam mengira peratus calon muka baru BN di PRU13 telah dikantoikan oleh warga facebook sekejap selepas pengumuman calon oleh beliau dihadapan media.

Kah kah kah!

Sunday, April 14, 2013

Keganasan Ketua Perkasa P.Pinang jadi model billboard kempen BN

Jika anda melalui lebuhraya atau jalan utama negara akan pasti ternampak billboard kempen BN yang menonjolkan Najib dan mengutuk pembangkang. Gambar di bawah agak lawak apabila jentera kempen BN telah memilih gambar demonstrasi Ketua Pemuda Perkasa Sdr Rizuad sedang berdemo terhadap KM Penang, Lim GUan Eng.

UMNO kelihatan bodoh apabila menonjol sekutu mereka yakni Perkasa sebagai model demo walhal yang ditonjol itu ialah Ketua Pemuda Perkasa.

Kah kah kah

Wednesday, April 10, 2013

Najib Razak guris perasaan Ketua Bahagian UMNO mahu letak 'katak' ex PKR dan PAS sebagai calon PRU13

BN sedia memberi laluan kepada calon' friendly ' bertanding atas tiket UMNO walaupun mereka bukan ahli UMNO - Najib Razak 10 /4/13 PWTC.

Adakah muka-muka dalam gambar di bawah ialah  'winnerable candidate' yang Najib mahu?

Adakah BN ketandusan calon boleh menang sehingga katak2 lompat parti ini yang dipilih?

Apa perasaan War Lord UMNO @ Ketua bahagian UMNO jika mereka tidak dipilih?

Kasihan UMNO dan Najib sampai mengemis politikus gagalis untuk dijadikan calon.

Harap UMNO tidak lupakan juga Ummi Hafilda, itu calon boleh menang UMNO di Ampang atau Gombak! Kahkah kah






Tuesday, April 9, 2013

Ulama pondok Kelantan menjual fatwa di musim PRU13

Ini wajah Ulama bisnes yang menjalankan urusan menjual fatwa halal dan haram ketika musim pilihanraya.

Ustaz pondok ini dapat sedekah RM2juta daripada UMNO melalui Tok Pa, maka 2 fatwa dikeluarkan.

1) Haram org Melayu Islam undi DAP

2) Haram org Melayu Islam undi Pakatan  Rakyat

Inilah ulama akhir zaman yang wajib kita tolak..urusan agama dijadikan perniagaan dunia.

Monday, April 8, 2013

Berita #manifestoBN ciplak idea #manifestoPR dilaporkan oleh media antarabangsa Bloomberg



bloomberg.com
Malaysian Prime Minister Najib Razak pledged to fight corruption, bring down living costs and build a pan-Borneo expressway if his coalition retains power in elections due in a matter of weeks.

 These were all policies mooted by opposition leader Anwar Ibrahim in his manifesto released six weeks earlier than the one Najib’s governing National Front unveiled at a weekend rally in Kuala Lumpur. The Election Commission meets this week to set a date for polls after the prime minister dissolved parliament on April 3.

Manifesto UMNO kekurangan idea.Selain kitar semula, bila terdesak DS Najib akhirnya terpaksa   menelan hempedu dan menciplak dasar utama Pakatan Rakyat termasuklah menurunkan harga kereta.  - Rafizi Ramli 

Kenyataan Media maklumbalas dan analisa Manifesto BN SILA KLIK

Secara umumnya, saya tidak yakin Manifesto Barisan Nasional secara menyeluruh dapat membebaskan negara dan rakyat dari kesempitan ekonomi, politik dan sosial sedia ada yang begitu mencengkam dan menghimpit. Yang paling ketara adalah Manifesto Barisan Nasional tidak mempunyai roh reformasi yang amat diperlukan untuk merubah sistem yang bobrok dan penuh kepincangan, seperti yang diharapkan oleh rakyat.- DS Anwar Ibrahim



Demokrasi Terpimpin Ala UMNO !

Sunday, April 7, 2013

Najib Razak- Negara tidak bangkrap,harga kereta boleh diturunkan #manifestoBN #manifestoPR


  

Mustafa Ali, SU Agong PAS -  berkata BN hanya mengolah istilah tertentu dalam untuk membezakan antara kedua-dua manifesto tetapi "polisi yang dipinda mengikut cara kita".

Antara perkara yang dicedok daripada manifesto Pakatan itu adalah janji untuk mengurangkan harga kereta secara berperingkat antara 20 hingga 30 peratus serta meningkatkan daya saing kereta nasional.

Manifesto Pakatan pula, katanya, menawarkan untuk menghapuskan cukai eksais kereta dalam tempoh lima tahun agar harga kereta lebih berdaya saing serta membolehkan kereta dikeluarkan dengan harga serendah RM25,000 sebuah.

Pemimpin UMNO kritik idea Turunkan Harga Kereta 

Baca juga LINK di SINI yang memaparkan bukti kenyataan pemimpin UMNO yang mengkritik perlaksanaan penurunan harga kereta secara berperingkat. Kenyataan ini dipetik melalui Utusan Online.


Cedok #manifestoPR

Tapi, semalam Najib dengan muka yang tebal menciplak atau bahasa mudah "fotokopi" sebijik2 idea Rafizi Ramli dan Nik Nazmi yang sudah mula berkempen TURUNKAN HARGA KERETA sejak tahun lepas lagi. BN dalam manifestonya akan menurunkan harga kereta secara berperingkat : 20%-30% gradual reduction in car prices - #manifestoBN.


Kini apa yang dikatakan oleh pemimpin UMNO terkena batang hidung mereka sendiri. Hujah mengatakan negara akan bangkrap jika cukai dihapuskan adalah mitos bodoh macai pemimpin UMNO. 


Thursday, April 4, 2013

Manifesto PR - Hapuskan PTPTN dan perlaksanaan Pendidikan Percuma




Video Pendidikan Percumaakan dihttp://bit.ly/saynoptptn. Share dan like page Rafizi Ramli untuk fakta-fakta lanjut.

Berikut adalah perbandingan mudah kos menghapuskan PTPTN & pelaksanaan pendidikan percuma dengan kontrak2 projek infrastruktur DS Najib. Malah peningkatan perbelanjaan pejabat PM sekarang http://bit.ly/pmexpenses sudah cukup menampung kos ini!


Rafizi Ramli
Pengarah Strategi PKR



@Pantherian - suka gaya Rafizi bercakap dan buat pembentangan macam Pensyarah universiti.
 

Wednesday, April 3, 2013

Rafizi Ramli bidas hujah macai guna harga kereta di Langkawi #TurunHargaKereta








Kita menyambut baik usaha page UMNO http://bit.ly/silapfakta. Namun dalih yang cuba menidakkan Harapan Rakyat: Turunkan Harga Kereta http://bit.ly/kitamampu gagal untuk buktikan yang kita tidak mampu laksanakannya. Share & like page Rafizi Ramli untuk sebarkan penjelasan berikut:

1. Rujuk undang-undang. Mengikut Akta Kastam 1967 & 1976 dan enakmen2 pindaan, di Langkawi hanya Duti Import (Duti Import & Duti Eksais Import) dan Cukai Jualan dihapuskan. Manakala kenderaan tempatan yang dieksport dari Semenanjung masih lagi dikenakan Duti Eksais Tempatan, yang dikecualikan hanya Cukai Jualan. Pelik tapi itulah undang-undang sedia ada, kereta import tiada duti eksais di Langkawi, kereta tempatan ada duti eksais. Kerana itu perbezaan kereta Myvi Langkawi dan semenanjung sedikit sahaja sekitar 10% iaitu sama dengan nilai cukai jualan 10%

2. Rujuk harga jualan kereta di seluruh dunia. Contohnya harga jualan Honda Civic adalah USD 18,651 atau RM 57,631 dan harga jualan Toyota Camry USD 22,235 atau RM68,706. Apa buktinya? Lawati website Toyota & Honda dari negara-negara lain. Buka pandangan, lihat dunia luar.

3. Jadi mengapa masih ada perbezaan yang ketara antara nilai sebenar kereta dengan nilai harga jualan di Langkawi? Perbezaan harga docket kastam dengan harga jualan di Langkawi menunjukkan berapa banyak keuntungan yang diambil oleh pengedar/dealer. Siapakah yang memiliki AP-AP tersebut?

Rujuk link berikut untuk nilai sebenar kereta yang telah digazetkan oleh kastam http://bit.ly/nilaikereta.

Nak Seribu Daya, Tak Nak Seribu Dalih!

Rafizi Ramli

Bakal MP Pandan ! 
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews