INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Friday, September 21, 2012

Reformasi Tidak pernah mati - AIC

Rencana Khas
Anwar Ibrahim Club
20 September 2012

 
Sayugia, 14 tahun lalu pada tarikh yang sama seperti hari ini , telah muncul sebuah gerakan kesedaran anak muda yang tercetus dari pemecatan Timbalan Perdana Menteri ketika itu Dato Seri Anwar Ibrahim, atas konspirasi peringkat tertinggi. Konspirasi ini dijalankan kerana mereka yang berkepentingan telah mula menyedari, arus perubahan kuat bakal melanda sekiranya lelaki yang bernama Anwar Ibrahim ini tidak dihumban segera dari hierarki pentadbiran negara.
 
Kelab Anwar Ibrahim menelusuri sejarah Reformasi dengan penuh insaf dan bangga. Reformasi yang lahir pada 1998 itu, ditohmah sebagai sebuah kesedaran membela individu semata-mata. Telahan itu ternyata meleset kemudian, dan semangat Reformasi yang didukung oleh anak muda ketika itu, tetap kekal utuh dan bakal mengusir pemerintah zalim yang selama ini ternyata angkuh menganiayai kebebasan dan hak rakyat untuk hidup sebagai bangsa yang berdaulat.
 
14 tahun lamanya, darah, airmata, kudrat dan keringat telah tumpah bagi membajai semangat Reformasi itu sendiri. Selama tahun itu juga, anak muda telah mula melancarkan perang terhadap penindasan yang keterlaluan. Matlamatnya cuma satu, kemenangan dan kebanggaan untuk hidup bebas sebagai manusia. 
 
Kritik terhadap kezaliman punya sejarah jelek dan memualkan, lantas kemudian kritik itu bertukar menjadi kebencian kepada pemerintah , dan ternyata pemerintah sekarang tidak belajar untuk memahami kritik dan isyarat yang dihantar oleh anak muda Reformasi 14 tahun yang lalu. Kini, terbentang luas di hadapan mata mereka pintu keluar yang dibina oleh anak-anak muda masa kini, yang menyambut nadi perjuangan Reformasi yang didenyutkan oleh anak muda sebelum mereka.
 
Pemerintah berulang kali mengimpikan Reformasi ini mati, malah telah berkali-kali mengisytiharkan kematian Reformasi ini. Ternyata mereka sinis dan lekeh terhadap api perjuangan anak muda tanahair Meskipun diakui juga segelintir yang lari meninggalkannya, namun Reformasi terus didokong oleh para istiqamah dan pemberani.
 
Anak muda zaman kini haruslah bersyukur , dan berterima kasih kepada anak muda 14 tahun lalu yang mencetuskan rasa melawan ini , dengan harapan tinggi untuk satu derap langkah terakhir bersama-sama untuk menumbangkan rejim zalim dalam pertempuran terakhir yang akan berlaku bila-bila masa dari saat ini. Oleh demikian, AIC mengajak anak muda untuk terus membiarkan semangat Reformasi terpasak dan menjadikannya pedoman ampuh bagi memenangi perang pembebasan ini. 
 
Kelab Anwar Ibrahim dan ahli-ahlinya, dari utara ke selatan, Malaysia Timur serta yang masih berkelana di bumi United Kingdom , merasa begitu terinspirasi dari gelombang Reformasi yang berusia 14 tahun ini, malah kamilah anak-anak yang membesar dan ditakdirkan untuk menjadi penyambung sebagai pendokong semangat ini. Kami akur, dan bersedia , untuk melengkapkan babak terakhir Reformasi ini , dan menyumbang segala apa yang terdaya, sehingga keadilan benar-benar bertakhta. Salam Reformasi , untuk pendokongnya yang benar-benar berani.

No comments:

There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews