INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Monday, November 9, 2009

Konvensyen PKR Penang

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle


memberi tazkirah di Masjid Simpang Enam,KOMTAR.





Semalam saya ke Komtar untuk mengikuti program Konvensyen PKR Penang bermula jam 8.15 malam di Dewan Tunku ,KOMTAR. Saya bersama dengan Dr Afif sempat mengikuti ucapan Dr Mansor ,YB Johari Abdul ,YB Tian Chua dan DS Anwar Ibrahim.

Kupasan menarik dari YB Johari Abdul yang memberi kenyakinan jelas kepada seluruh pimpinan negeri bahawa PR sudah mempunyai bilangan(parlimen) yang cukup untuk memenangi PRU ke 13. Beliau ada menunjukkan kertas fakta tersebut untuk menyakinkan audiens semua tetapi mungkin hanya pemberi semangat untuk semua pimpinan yang hadir.

DSAI semalam dalam ceramahnya memberi amaran tegas kepada mana-mana pemimpin dan juga ahli yang enggan menerima perubahan pucuk pimpinan dan juga seringkali melahirkan rasa tidak puas hati kepada parti supaya meninggalkan parti jika tidak senang dengan apa yang di lakukan parti dan juga kepada ahli yang seringkali mengkritik secara terbuka pimpinan parti agar keluar dari parti dan menubuhkan parti sendiri.


"kita tidak mahu ada yang hanya tahu mengkritik tetapi tidak membantu apa-apa ,malahan ada pimpinan yang mahukan tindakan di ambuil keatas beberapa individu ahli parti ,namun saya berlembut kerana mengenangkan jasa-jasa mereka, namun mereka juga perlu ingat bahawa mematuhi agenda dan perubahan parti itu penting untuk kita meneruskan perjuangan kita dan teruskan dengan lawan tetap lawan dan insyaAllah kita akn ke putrajaya" demikian di sambut dengan tepukan dari peserta yang hadir.

PKR baru-baru ini menerima sedikit tamparan apabila ADUN Pelabuhan Kelang Badrul Hisham telah keluar dari parti tersebut dan mengistiharkan dirinya calon BEBAS yang rapat dengan Umno.

Dalam hal ini DSAI menjelaskan bahawa soal ini adalah sesuatu yang diluar jangka pihak parti kerana untuk pilihanraya akan datang PKR akan memastikan calon-calon yang dipilih adalah dari kalangan yang benar-benar komidted untuk bersama parti dan faham erti perjuangan parti.Beliau juga membayangkan bahawa wakil rakyat yang sedia ada kini juga tidak secara automatik dipilih sebagai calon PRU 13 akan datang jika tidak menjalankan tugas dan amanah dengan baik seperti yang diharapkan oleh rakyat.

"Jangan kita kesal dengan ada beberapa kerat yang telah meninggalkan parti. Biarkan mereka, namun kita akan pastikan pada pilihanraya akan datang calon yang akan kita pilih adalah calon yang benar-benar mahu bersama PKR dan juga setia bersama parti" demikian jelas beliau lagi.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews