INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Monday, March 30, 2009

PRU 2 bukit ,1 Batang Ai

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle



Aku merayakan demokrasi sebaik sehaja melihat 15 calon bertanding merebut kerusi DUN Bkt Selambau dan merupakan rekod tertinggi calon dalam PRU Malaysia. Di Bkt Gantang, diberitakan berlaku perlawanan 3 penjuru dan di Batang Ai berlakunya pertembungan 2 penjuru. Ya dalam sistem demokrasi, ia membenarkan untuk sesiapa sahaja bertanding untuk merebut menjadi wakil rakyat.Tetapi aku masih kurang berpuas hati dengan demokrasi Malaysia yang masih menyekat peluang berkempen untuk calon-calon yang bertanding sebagai contoh penggunaan polis dan FRU menghalang ceramah di Bkt Selambau dahulu dan juga masih tiada ruang calon untuk mendapat liputan media massa dengan adilnya.

Malaysia bagiku bagus dari segi membenarkan sesiapa untuk bertanding dalam PRU tetapi gagal untuk memterjemahkan amalan demokrasi yang sebenarnya seperti berlaku di negara lain kepada rakyat Malaysia dan mana ruang kebebasan itu agak terbatas dengan beberapa peraturan yang mengongkong rakyat.

Selamat Bertanding kepada semua calon-calon wakil rakyat !!.. nikmatilah demokrasi Malaysia yang terbatas ini. Lihat link dibawah terhadap beberapa sekatan yang pelik dan cukup menghairankan oleh PDRM yang menerima arahan KDN.

Updated :

Larangan Polis kepada penceramah PKR/PAS menyentuh nama Altantuya di BKT Gantang.Klik sini




No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews