INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Sunday, February 15, 2009

Inspirasi Valkyrie Jerman

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle



Baru sebentar tadi saya selesai menonton Valkyrie lakonan Tom Cruise yang memegang watak Colonel Clauss von Stauffenberg. Lakonan beliau cukup hebat dan berjaya melakonkan watak Stauffenberg dengan cukup baik.

Apabila membandingkan dengan kisah rampasan kuasa@coup di Jerman oleh kumpulan Jerman Resistance dengan rampasan kuasa di Perak, saya melabelkan geng plot 20 Julai 1944 ini sebagai pejuang yang menuntut keadilan dan kebebasan untuk penduduk Jerman dari kezaliman Fuhrer Jerman, Adolf Hitler yang mana seorang diktator.Tetapi kes di Perak ini lain kerana ia menunjukkan kemabukkan kuasa oleh sang gila kuasa yang sanggup melakukan apa saja untuk kepentingan diri dan kuasa agar terus terjamin tanpa mengira soal perlembagaan dan undang-undang.

Saya mengesyorkan anda semua menonton Valkyrie untuk memberikan anda inspirasi dalam meneruskan perjuangan anda ke arah Malaysia yang lebih baik.Sayang bagi Kol. Stauffenberg, rancangan beliau gagal untuk merubah Jerman pada waktu itu tetapi kita boleh mengambil semangat beliau untuk Jerman yang bebas dan merdeka.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews