INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Sunday, March 23, 2008

Kuasa Sultan untuk kebaikan rakyat di Terengganu



Saya telah menjangkakan akan berlaku sesuatu yang luar biasa di Terengganu dan boleh dirujuk kepada artikel terdahulu mengenari kuasa Sultan dalam perlantikan MB. Sebelum ni dikatakan Lim Kit Siang menderhaka?? wah bukan main marah lagi pemimpin UMNO sampai sanggup berdemontrasi.Entah apa yang dijanjikan Idris kepada 22 orang penyokongnya? Kita tidak tahu tetapi perpaduan jelas kelihatan di wajah luaran individu 23 ADUN Terengganu.

Pada awalnya, Idris dikatakan berserah kepada Qada dan Qadar penentuan sama ada dirinya dilantik sebagai MB atau sebaliknya. Lunakan suara, indah pekerti ditonjolkan di dalam berita Utusan Malaysia sehingga semua berita turut memberikan pujian kepada bekas MB Terengganu itu. Sampai ada pemimpin UMNO menyuruh Syahidan mencontohi Idris yang menerima apa jua keputusan.

Namun di sebalik topeng kemuliaan itu sebenarnya tersembunyi kerakusan dan kegilaan kuasa. Rupa-rupanya semua rendah diri dan tunduk ke buminya hanyalah lakonan yang mampu bertahan tidak sampai sebulan. Kini warna sebenar IDRIS JUSOH terserlah dengan pemboikotan majlis angkat sumpah Menteri besar baru, Mohd Said si adun Kijal.


Kini yang tinggal adalah rakyat untuk menilainya. Apa bezanya Mohd Said dan Idris Jusoh? Baginda Sultan dibiarkan sendiri sedangkan ini lah masanya untuk Melayu bersama Kesultanannya bersatu untuk jatuhkan pengkhianat bangsa.

Melayu membiarkan kedaulatan Sultannya dipermainkan. Kalau perkara ini dibiarkan, sudah pasti pada masa akan datang bangsa lain turut membuat perkara yang sama. Jadi jangan salahkan Cina atau India kerana kurang ajar apabila Melayu sendiri sudah kurang ajar kepada Sultannya.

Bangunlah bangsa Melayu.

1 comment:

waheeda@ieda said...

sangat setuju....

kepada semua yang suka memberontah...
insaf la...
memalukan aje kita buat perangai n kurang ajar ngn sultan...

oleh kerana sikap anuar yang suka nak melawan kerajaan...
kapal singh salah sorang yang da tunjuk belang

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews