INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Wednesday, November 23, 2011

Gempar ! Najib Razak bohong pada rakyat isu Akta Perhimpunan Aman 2011


Akta Perhimpunan Aman 2011 yang mahu dilaksanakan oleh PM Najib  menunjukkan beliau seorang pembohong, penipu besar dan tidak tunaikan janji kepada rakyat seperti yang diumumkannya semasa Hari Malaysia 16 September 2011.


Mahu Ketahui Apa Akta Perhimpunan Aman 2011?



Pembentangan rang undang-undang itu, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz berkata antara kandungan penting undang-undang yang dicadangkan itu, termasuk:
  • Notis awal 30 hari untuk berhimpun, kecuali mereka yang berada di kawasan yang dtetapkan oleh menteri dalam negeri.
  • Selepas memaklumkan, perhimpunan boleh diteruskan, kecuali terdapat bantahan daripada polis.
  •  Tiada protes jalanan dibenarkan.
  •  Tiada protes dalam 50 meter daripada kawasan yang dilarang, termasuk hospital, sekolah dan rumah ibadat.
Menurut Peguam Mohamed Hanipa, Akta Perhimpunan Aman sepatutnya memudahkan perhimpunan aman bukan menyusahkannya.Katanya, jika Akta Polis 1967 khususnya seksyen 27 dan 27A sudah bersifat ‘draconian dan zalim, akta yang ingin digubal ini beribu-ribu kali lebih zalim daripada Akta Polis yang ingin digantikan.

@Pantherian - Najib Razak hanya manis dan lunak di kaca TV pada Hari Malaysia 16 Sept lepas dengan laungan Transformasi tetapi apabila  perlaksanannya dia tiada iltizam politik yang kuat dan bangga untuk MENIPU BESAR rakyat Malaysia.

Harapan rakyat Malaysia mahu akta yang lebih bebas untuk rakyat berhimpun ternyata hanya "kencing merata2 " ketika pengumumuan Najib di Hari Malaysia.

Bangga mempunyai pemimpian yang Flip Flop dan bodoh tidak boleh diajar !...










No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews