INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Saturday, November 19, 2011

Ezam khianat PKR dan perjuangan disebabkan WANG

 Dr Syed Husin Ali menerusi buku terbarunya, Memoir Perjalanan Politik Syed Husin Ali telah membongkarkan sebab Ezam Mohd Noor keluar dari PKR dan seterusnya kembali menjilat ludahnya di dalam UMNO.
Memetik perbualan sepanjang hasil kerjaya politiknya, timbalan presiden PKR menerusi bukunya - Memoir Perjuangan Politik - Syed Husin Ali menceritakan babak-babak yang menyaksikan bekas ketua pemuda parti itu, Ezam Mohd Noor berpaling tadah.

Dalam bab yang dinamakannya, ‘Alasan Ezam keluar parti’ - ahli politik veteran itu berkata, Ezam pernah memberitahunya sebulan sebelum meletakkan jawatan bahawa beliau kesempitan wang dan malu kerana terpaksa bergantung kepada pendapatan isterinya.

Doktor, sekarang ini saya tiada pekerjaan dan tidak ada sumber pendapatan. Pendapatan saya sebanyak US$3,000 sebulan di Indonesia sebagai pengarah sudah terhenti sejak syarikat itu tutup.


“Sekarang saya terpaksa bergantung hanya kepada pendapatan isterti saja. Malulah, walaupun gajinya besar juga, kira-kira RM8,000. Saya kena cari peluang untuk mendapatkan satu dua jawatan pengarah. Ini boleh hanya jika ada bukti saya sudah meninggalkan parti,” tulisnya dalam buku itu.

Menurut Syed Husin pendedahan itu dibuat oleh Ezam selepas beliau meminta penjelasan berhubung khabar angin bahawa ketua pemuda PKR itu telah mengemukakan surat peletakan jawatan kepada setiausaha PKR Selangor.
"Doktor. Saya berhenti. Sekarang ini musuh saya bukan lagi Azmin. Musuh saya ialah Anwar. Percayalah saya akan melakukan apa saja untuk memusnahkannya,” Ezam didakwa berkata.

Menceritakan reaksinya, Syed Husin berkata beliau tertanya-tanya jika Ezam yang sekarang ini telah dilantik sebagai senator oleh BN sudah berjaya "dibeli oleh pemimpin Umno".

@Pantherian - Rahsia besar Ezam menjilat kembali ludahnya dengan masuk ke dalam UMNO ternyata adalah disebabkan WANG dan PANGKAT. Nyata sekali pengkhianatannya kepada parti dan rakyat berbaloi apabila di lantik menjadi SENATOR di Dewan Negara bersama seorang lagi pembelot iaitu Nallakarupan.

Selain itu, kini kita mengetahui  perangai sosok bernama Ezam ini yang kuat menghentam PKR  adalah kerana bencikan  bekas bosnya , DS Anwar Ibrahim dan berazam untuk memusnahkan karier politiknya. Ini terbukti apabila terdapat watak Ezam dalam Kes Sodomi Part 2 dan beliau telah diambil kenyataan oleh polis.

Suatu ketika dahulu, Ezam cukup hebat menarik anak muda kepada PKR menerusi pidatonya dan kini ia hanya tinggal sejarah. Pemimpin PR kini mempunyai pemimpin muda yang berjiwa kental perjuangan pada rakyat dan mereka merupakan aset kepada parti dan negara pada masa depan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews