INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Sunday, May 23, 2010

Solidariti UKM 4

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle




Ayuh rakan-rakan, tandatangani Petisyen online membantah dakwaan di bawah AUKU terhadap 4 orang mahasiswa UKM yang akan di dakwa pada 2 dan 3 Jun 2010 nanti. Mahasiswa ini harapan semua. Kemenangan mereka adalah kemenangan seluruh mahasiswa negara!


http://www.petisyen.com/petitions/view/40/referendum_bantahan_4_mahasiswa_uk

KUALA LUMPUR, 20 Mei: Pengerusi Pusat Perkembangan Budaya LLG, Datuk Dr. Toh Kin Woon berkata, tindakan empat mahasiswa Sains Politik UKM yang terlibat dalam kempen Pilihan Raya Kecil Hulu Selangor seharusnya digalakkan dan bukan diambil tindakan oleh pihak Universiti.

Beliau dalam satu kenyataan memberitahu, tindakan empat pelajar tersebut sebenarnya selari dengan Seksyen 119(1a) dalam Perlembagaan Persekutuan yang jelas menyatakan semua warganegara yang mencapai umur 21 tahun berhak menyertai politik dan layak mengundi dalam pilihanraya.

"Oleh itu, penyertaan politik ialah satu hak yang sah menurut perlembagaan, tiada sesiapa orang termasuk menteri berkuasa mencabuli hak mereka," katanya.


Selain itu, Kin Woon berkata tindakan keempat-empat mereka juga wajar dipuji kerana berani mempraktikkan hak demokrasi mereka dikala mendapat tekanan dari Kementerian Pengajian Tinggi dan juga Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku).

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews