INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Wednesday, August 24, 2011

Panas ! Datuk Zaini Hasan Editor Utusan cemburu ucapan Anwar Ibrahim "bahasa tinggi,jargon dan berfalsafah"

Pahang anugerah Datuk kepada Zaini Hassan (senyum)

Lucu dan ketawa besar bila membaca artikel di Malaysia Insider, Editor Utusan Malaysia  Datuk Zaini Hasan dalam Kolum Cuit yang mempertikai kenyataan penuh  DS Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi yang disifatkan bahasa terlalu tinggi , JARGON dan berfalsafah

Adakah editor pengampu UMNO ini cemburu akan keupayaan pemikiran Anwar Ibrahim dan staffnya yang mampu hasilkan ucapan yang disifatkan MAHAKARYA dalam memperjuangkan prinsip keadilan berteraskan undang-undang?

Adakah Zaini Hasan ini pening akan bahasa tinggi Anwar Ibrahim? Adakah setakat ini taraf intelek wartawan pengampu UMNO yang diberi gelaran DATUK ?



Zaini Hasan - Editor UTUSAN MeLOYA

SATU jam 45 minit Brother Anwar Ibrahim berucap dalam Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur kelmarin. Seperti biasa, itulah Anwar Ibrahim. Semasa dia menjadi Timbalan Perdana Menteri dulu dan Menteri Kewangan dan sebelum itu Menteri Pelajaran, ucapannya cukup berbunga-bunga dan berfalsafah.

Dia memang pandai bermain dengan ayat sejak dulu lagi. Kadang-kadang semasa mengikuti beliau membuat liputan dalam dan luar negeri dulu, kami sudah cukup ‘masak’ dengan cara ucapannya ditulis.Difahamkan ramai penulis ucapannya, pada masa itu. Tapi yang pasti, beliau mahu ucapannya itu ditulis dalam bahasa yang tinggi, berjargon, berfalsafah – yang kadang kala para wartawan yang mahu menulis beritanya, pening lalat. 

Semasa membela diri (yang tidak boleh disoal balas), Anwar membacakan keterangannya. Pernyataan itu bertaip setebal 32 muka surat dan seperti kebiasaan, menyelitkan beberapa potongan ayat al-Quran, ucapan bekas Presiden Afrika Selatan, Nelson Mandela, Shakespears dan banyak lagi.Anwar menyelit kata-kata Mandela? Dia mahu dikenali sebagai Mandela Malayakah? 

Itulah Anwar yang kita kenali. Jika dia menggunakan bahasa Inggeris, bahasa yang digunakan cukup tinggi, berbeza dengan bosnya masa itu, Dr. Mahathir yang hanya menggunakan bahasa paling sempoi, baik Melayu atau Inggeris.

DS Anwar Ibrahim telah memberi keterangan beliau di mahkamah. Kita semua maklum, kes yang beliau hadapi adalah kes fitnah liwat Saiful Bukhari.

Sebelum perbicaraan bermula, Anwar mempunyai 3 pilihan:


1.0 Memberi keterangan dari sebagai saksi dan boleh disoal balas oleh Pendakwaraya


2.0 Memberi keterangan "from the docks" - tidak boleh disoal balas oleh pendakwaraya


3.0 Berdiam diri


Anwar Ibrahim memilih pilihan kedua. Yakni memberi keterangan tanpa boleh disoal balas oleh Pendakwaraya.
 

Baca LINK di bawah untuk detail keterangan DS Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi yang dicemburui oleh Wartawan UMNO, Zaini Hassan.



Najib mahu ikut langkah Mahathir -Anwar - BM





1 comment:

otaklunyai said...

Kalau ko dah boddoh jangan cemburu pada org yg pandai... belajarlah lagi dari dia yg pandai tu... kalau nak boddek amno laknat tu pun patut2lah... takkan sampai mengaku banggang...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews