INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Monday, August 8, 2011

Gempar! "Anonymous" beri amaran akan attack website kerajaan Malaysia

PETALING JAYA: Kumpulan Penggodam "Anonymous" yang mendakwa bertanggungjawab menggodam laman web kerajaan pada bulan Jun lalu, telah mengancam untuk melancarkan serangan terbaru pada 24 Okt ini.

Matlamat serangan ini yang didedahkan melalui klip video YouTube sepanjang 5.25 minit adalah bertujuan untuk melemahkan kempen 1Malaysia Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.


"Pada 24 Okt, Anonymous akan melanggar semua server pihak pemerintah, kita akan meludahi kepada idea-idea hipokrit anda dan melanggar mana-mana laman web yang menyokong 1Malaysia," katanya dalam satu video.

"Selagi Perdana Menteri kekal, kita tidak akan berhenti dengan serangan ini. Video ini adalah amaran untuk anda. Selamat datang ke 'Red Oktober', " tambah video yang disiarkan oleh pengguna yang dikenali sebagai 1917comrade.

Klip video menunjukkan gas pemedih mata yang ditembak ke arah peserta perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai dan temubual Najib dengan saluran berita Amerika CNN baru-baru ini di mana beliau berkata bahawa tidak ada kekerasan yang tidak wajar yang digunakan kepada peserta perhimpunan.

Klip ini juga menampilkan imej A Kugan yang meninggal dunia di dalam tahanan polis, dan Teoh Beng Hock yang jatuh dan menyebab kematiannya ketika di dalam penyiasatan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).


Mereka Yang Tidak Berdosa

Terdapat juga imej mangsa bunuh dari Mongolia, Altantuya Shaariibuu, Najib dan kemudian imej pembantunya Abdul Razak Baginda di dalam satu bingkai. (Razak dibebaskan walaupun bersubahat di dalam kes pembunuhan Altantuya, manakala Najib menafikan mengenali wanita Mongolia ini.)

"Kami telah mendengar pembohongan yang diberitahu oleh kerajaan. Kita telah melihat apa yang mereka mampu lakukan. Bentuk demokrasi mereka telah memusnahkan kehidupan orang yang tidak bersalah. Siapakah yang akan bercakap bagi pihak orang-orang ini apabila semua suara sudah tidak ada lagi? Siapakah yang akan bangkit dan berkata 'Cukuplah'?" kata suara audio bersama latar belakang imej dan muzik yang dramatik.

Pada bulan Jun lalu, 51 laman web kerajaan telah digodam, menurut Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (MCMC) Suruhanjaya. Daripada jumlah ini, 41 telah terganggu.

SKMM tidak memberikan nama laman web yang digodam. Walau bagaimanapun, ia dilaporkan bahawa laman web yang digodam adalah laman web utama kerajaan, MyGovernment (www.malaysia.gov.my), Pelancongan Sabah, Perbendaharaan, Parlimen, Jobs Malaysia, Kementerian Maklumat Komunikasi dan Kebudayaan, Majlis Sukan Negara dan Jabatan Bomba dan Penyelamat.

Anonymous mendakwa bertanggungjawab di atas serangan yang disifatkan sebagai "Operasi Malaysia". Serangan itu dilancarkan berikutan pengumuman untuk menyekat 10 laman web perkongsian fail oleh SKMM.

Anonymous mendakwa bahawa Malaysia adalah "sebuah kerajaan ketat di dunia, malah menyekat filem dan rancangan televisyen". Ia juga bererti menapis laman web pemberi maklumat antarabangsa, WikiLeaks, dan perkongsian fail prominnt tapak Bay Pirate Malaysia.Pihak berkuasa mendakwa bahawa tiada data peribadi atau kewangan telah dikompromi semasa di serang.
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews