INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Friday, January 1, 2010

Hadiah Tahun Baru 2010 -Harga Gula naik

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle


HARGA GULA TIDAK NAIK , BEKALAN DIJAMIN CUKUP

KUALA LUMPUR, 2 0gos (Bernama) -- Kerajaan memberi jaminan bekalan gula di negara ini mencukupi serta tiada kenaikan harga akan berlaku sehingga akhir tahun ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob turut mengingatkan peniaga agar tidak menyorokkan bekalan gula untuk meraih perhatian kerajaan bagi menaikkan harga gula.

18 Jan – KERAJAAN TAMBAH SUBSIDI ELAK HARGA GULA NAIK

KUALA LUMPUR: Kerajaan mungkin membatalkan hasrat menaikkan harga gula berikutan langkah terbarunya untuk menambah pemberian subsidi sebagai alternatif bagi menampan kenaikan harga barang keperluan berkenaan.

Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Mohd Zain Mohd Dom, berkata langkah menambah subsidi itu antara cadangan utama yang diteliti secara serius kementeriannya sebelum dibentangkan kepada Kabinet.

“Ada kemungkinan harga gula tidak dinaikkan berikutan kelembapan ekonomi dunia. Kementerian mengambil kira pelbagai perkara sebelum membuat keputusan apatah lagi kita mahu elak membebankan rakyat.

“Industri gula membabitkan pengeluar serta pemborong juga memberikan jaminan tidak menaikkan harga gula pada waktu terdekat dan akur terhadap keputusan kerajaan yang dijangka diumumkan empat minggu lagi,” katanya.

GULA NAIK 20 SEN MULAI ESOK

Kerajaan akan menaikkan harga gula di seluruh negara sebanyak 20 sen mulai esok, kata Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Md Zain Md Dom, sebentar tadi.

Ketika ini, harga gula di pasaran tempatan adalah RM1.45 sekilogram.

Kenaikan itu menjadikan harga gula di Semenanjung bermula 12 tengah malam ini, RM1.65 sekilogram manakala RM1.75 bagi Sabah dan Sarawak.

*** Hadiah tahun baru dari kerajaan BN 1 Malaysia.Apabila harga gula dinaikkan, media-media UMNO mengerakkan kempen penggunaan gula berlebihan membahayakan kesihatan dan cuba memutarkan kisah bahawa kenaikkan ini akan membebankan rakyat yang berpendapatan rendah. Harga minuman dan makanan kemungkinan selepas ini akan dinaikkan oleh peniaga untuk menampung kos kenaikan harga gula ini.

Rakyat Malaysia berterusan diperbodohkan oleh media dan kerajaan kononnya kenaikkan disebabkan harga gula dunia meningkat. Tetapi kita tidak diberitahu bahawa perbelanjaan kerajaan semakin berkurang dan dalam masa yang sama kita masih memperuntukkan RM 1billion untuk F1 dan RM100 juta untuk projek Permata Rossmah. Sepatutnya wang tersebut mampu menampung digunakan untuk subsidi gula atau bahan makanan lain untuk mengelakkan kenaikan harga.

Rakyat Didahulukan , Gula Dinaikkan



No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews