INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Wednesday, July 8, 2009

Perjuangan Rakyat Hapus PPSMI berjaya

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle



"Pengerusi Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP), Datuk Hassan Ahmad menyifatkan keputusan kerajaan memansuhkan dasar Pembelajaran dan Pengajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) mulai 2012 sebagai satu kejayaan rakyat.

"Rakyat seluruhnya tentu lega dan gembira, kerana pengajarannya di sekolah kebangsaan Cina dan India juga turut dikembalikan kepada bahasa ibunda masing-masing," katanya kepada Malaysiakini.

Saya menyifatkan keputusan kerajaan memansuhkan dasar PPSMI ini merupakan kejayaan besar perjuangan rakyat yang dikepalai oleh pejuang-pejuang bahasa seperti Datuk Hassan dan Pak Samad Said dan beberapa tokoh lain begitu juga NGO-NGO seperti Gapena, PKPIM dan juga parti-parti politik seperti PAS dan PKR.

Saya yakin juga bahawa perjuangan saya sehingga ke Perhimpunan Bantahan PPSMI di Masjid Negara tidak sia-sia dan telah mencapai objektifnya iaitu PPSMI dihapuskan. Walaupun saya ke sana keseorangan tetapi perjuangan kita bukan secara individu kerana di sana ramai lagi pejuang bahasa baik dari warga tua sehingga golongan muda turut sama berarak ke Istana Negara untuk menghantar memorandum bantahan.Teringat kata-kata Pak Said dahulu semasa berarak ke Istana Negara bahawa begini caranya untuk berjuang untuk bahasa Melayu apabila ditembak dengan gas pemedih mata oleh FRU.

Tahniah semua Pecinta Bahasa !!...anda berjuang untuk anak bangsa kita.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews