INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Thursday, January 29, 2009

Ustaz Ramlang Porigi dipecat

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle

Saya amat bersimpati dengan nasib seorang pengundi Permatang Pauh iaitu Ustaz Ramlang Porigi apabila dia telah dipecat oleh majikannya Jakim.Beliau sebelum ini berkhidmat sebagai Imam di Masjid Wilayah Persekutuan tetapi kemudian ditukarkan ke Jakim di bahagian Pentadbiran dan kewangan selepas berakhirnya PRU kecil Permatang Pauh.

Dalam surat bertarikh 20 Januari, ketua pengarah Jakim Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz menyatakan bekas imam muda itu didapati "bersalah dan dikenakan hukuman buang kerja".

Tindakan itu dipercayai dengan sebab Ramlang dianggap telah "mencemarkan nama perkhidmatan awam" setelah naik pentas politik dalam kempen Anwar pada 24 Ogos lalu.

Menurut Wan Mohamad lagi, yang bertindak sebagai pengerusi Lembaga Tatatertib Kumpulan Sokongan (No 1) Jakim, tindakan terhadap Ramlang dibuat mengikut Peraturan 38(g) Peraturan-peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) 1993.

ramlang permatang pauh ceramah 250808 02Jakim juga menolak permohonan Ramlang untuk menghadapi satu siasatan dalaman berhubung tindakan disiplin terhadapnya dalam jawapannya kepada surat tunjuk sebab Jakim pada November lepas.

Ahmad Nizam yang juga peguam Ramlang menjelaskan, Ramlang yang kini sedang berehat akan mengemukakan rayuan bertulis selewat-lewatnya minggu depan seperti menurut Peraturan 14 dan 15(1) peraturan yang sama.

Saya tidak menafikan pengakuan dan keterangan Ramlang sebelum hari pengundian merupakan batu loncatan kepada PKR dalam memenangi kerusi Permatang Pauh.Tetapi keterangan Ramlang merupakan pengakuan untuk membersihkan namanya dari segala fitnah dan tohmahan pelbagai pihak selepas gambarnya terpampang di dada akhbar apabila menjadi saksi sumpah.Beliau juga kini mengakui selepas keterangannya itu,rakyat sudah tidak memarahi beliau atau menabur fitnah ke atasnya lagi.

Adalah diharapkan kerajaan PR khususnya di PP dan Selangor dapat memberi peluang kerja yang sesuai dengan kelayakan Ustaz Ramlang jika rayuan pembelaannya ditolak.




No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews