INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Saturday, August 14, 2010

Peneroka Saman FELDA lagi !


I tak faham Albert, i bagi RM350 pun tidak cukup ka duit raya untuk peneroka FELDA,ini mereka mahu saman FELDA, tidak tahu kena jasa Pak Mertua saya langsung !- Bik mama


Selepas disaman lebih 700 peneroka pada Isnin lepas, Felda bakal berdepan lebih banyak lagi tindakan undang-undang daripada peneroka di seluruh negara, kata Pengerusi Biro Felda PKR Suhaimi Said.

Katanya, jumlah peneroka yang akan tampil kali ini dijangka mencecah angka ribuan, terutamanya daripada rancangan Felda daripada Johor dan Pahang.

“Mereka (peneroka) sudah lama sedar (berlaku penipuan). Tetapi mereka tak ada punca hendak bawa kes. Ada yang sudah buat laporan polis sejak 10 tahun lepas lagi,” kata Suhaimi.

“Tetapi waktu itu mereka tak tahu siapa boleh bantu. Lepas ini, banyak lagi akan tampil menyaman Felda. Di Pahang saja kita jangkakan sekurang-kurangnya 4,000 peneroka akan terlibat.

Isnin lalu, seramai 766 peneroka Felda Serting Hilir dan Gugusan Raja Alias, Negeri Sembilan mengemukakan tuntutan saman berjumlah RM200 juta terhadap badan itu.

Dalam tuntutanya itu, mereka mendakwa “wujud penipuan dan/atau konspirasi untuk melakukan penipuan dalam urusan jual beli dan hasil buah sawit” selama 15 tahun.

Menurut peguam Sivarasa Rasuah, pembayaran kadar perahan gred kelapa sawit Felda didakwa menggunapakai 18.9 peratus sedangkan nilai sebenar didakwa antara 24 hingga 25 peratus.


HAHAHA..

Ini sudah menarik...

Fixed deposit UMNO sudah sedaq!...tak payah buat demo SEDAQ.

Yang sedaq ini alah Generasi 2 atau 3 FELDA...yang dok kena tipu isu gred kelapa sawit yang sudah lama...

Najib bagi duit raya RM350 untuk rakyat sudah tidak guna....FELDA tipu peneroka , duit raya bagi RM350 shj?


Hahahah..

Saman jangan tak SAMAN...sebelum ini kes,peneroka dah Menang !





No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews