INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Thursday, January 7, 2016

Wang rasuah hasil bauksit Pegawai PTG Pahang disorok dalam mesin basuh ditemui SPRM

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle



Wang tunai hasil rasuah bauksit bernilai lebih RM100,000 ditemui di dalam mesin basuh di rumah seorang pegawai kanan Pejabat Tanah dan Galian (PTG) Pahang di sini semalam.

Wow !  Teringat babak dalam filem Tamil Sivaji The Boss lakonan hero Legend Rajinikanth yang mana wang hasil rasuah disorok dalam gudang ladang.


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan empat kakitangan Pejabat Tanah dan Galian (PTG) Kuantan termasuk seorang pegawai kanan kerana disyaki meminta serta menerima rasuah dari pelombong bauksit tidak berlesen.
Pengarah Bahagian Siasatan SPRM, Datuk Mohd Azam Baki berkata bayaran rasuah itu bagi melindungi kegiatan haram pelombong bauksit daripada dikenakan tindakan oleh pihak berkuasa.
"Nilai wang rasuah yang terlibat dalam kes ini lebih daripada RM100,000," katanya dalam kenyataan media hari ini.
Menurutnya, semua mereka yang berusia antara 30 hingga 38 tahun kini ditahan reman selama seminggu bermula hari ini mengikut Seksyen 17 (a) Akta SPRM 2009.


Selain itu berhubung kes sama, SPRM turut mengesan kegiatan penjualan dokumen pemindahan bijih mineral atau borang 13D secara haram kepada pelombong tidak berlesen.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews