INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Wednesday, November 20, 2013

PAS Penang buat U turn 360 tarik balik ugut lepaskan jawatan pentadbiran kerajaan negeri P.Pinang?

Adalah memalukan bila ostaz Pas P.Pinang melalui Pesuruhjaya Negeri Datuk Salleh Man telah menyalahkan media seperti di NST kononnya salah dalam melaporkan  tohmahan kerajaan DAP campurtangan urusan agam Islam P.Pinang. Ya, mungkin NST nak bagi hot news akan sebut kerajaan DAP campurtangan urusan agama Islam P.Pinang, tapi yang sebetulnya ialah kerajaan negeri melalui Exco Agama yang campurtangan. Exco Agama ialah YB Malik Kasim (PKR) dan itu memang tugas beliau sebagai Exco Agama untuk  membuat keputusan penting melibatkan urusan perkembangan agama Islam di negeri P.Pinang.

Adakah ostaz Pro UG dalam Pas P.Pinang tersilap langkah dan kata dalam mengugut melepaskan jawatan dalam pentadbiran kerajaan negeri dan keluar Pakatan Rakyat?  Kesan besar ialah Datuk Salleh Man perlu melepaskan jawatan YDP MAINPP termasuk juga beberapa  jawatan GLC contoh ahli lembaga pengarah di PBA, HALAL,  Yayasan Islam PP, Ahli majlis MAINPP, Perbadanan Perpustakaan PP, Ahli Majlis MPSP/MPPP, Penyelaras DUN,  Lembaga Zakat dan JKKK.  Nampaknya semua jawatan ini perlu dilepaskan oleh PAS berdasarkan pendirian Pas Negeri P.Pinang.

Polemik ini telah menggemparkan penyokong PR di seluruh negara terutama di P.Pinang.Persoalan pokok di sini pada kacamata rakyat kelihatan Pas PP terdiri daripada ostaz-ostaz ulamak ini GILA JAWATAN dan KUASA sehingga berani mengugut keluar PR di media perdana dan yang menarik masanya menjelang Muktamar PAS yang bermula hari ini. Apa sudah tidak cukup lagi jawatan seperti yang sebahagian disenarai di atas untuk PAS  ? Menang 1 kerusi DUN tapi minta macam dia kerajaan utama?

Orang kata ukur baju di tangan sendiri dahulu!

Ostaz-ostaz seperti Afnan Hamimi dan Fauzi ini perlu muhasabah diri dahulu sebelum bercakap. Jawatan YDP MAINPP itu sudah cukup besar untuk PAS dan patut dipergunakan dengan sebaiknya untuk manfaat kepada orang Melayu dan Islam P.Pinang seperti disarankan oleh YB Mujahid Yusuf Rawa. Tanah-tanah wakaf Islam perlu dimanfaatkan untuk kegunaan orang Islam P.Pinang terutama dalam bidang ekonomi dan perumahan. Bila pemimpin sendiri lemah dan tidak cekap dalam pentadbiran maka jangan salahkan orang lain.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews