INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Tuesday, June 25, 2013

Dialog Ke Arah Kongres Kebudayaan Kebangsaan

Sukacita bagi pihak Institut Kajian Dasar, saya memanjangkan jemputan kepada pihak saudara/saudari bagi menghadiri siri pertama dialog "Ke Arah Kongres Kebudayaan Kebangsaan" bersama tokoh sejarawan negara Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Khoo Kay Kim dan Saudara Eddin Khoo selaku pemudahcara.

Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Khoo Kay Kim adalah merupakan salah seorang pembentang asal dalam Kongres Kebudayaan Kebangsaan kali pertama yang dianjurkan pada 16 - 20 Ogos 1971 di Universiti Malaya. Kongres Kebudayaan Kebangsaan 1971 adalah lanjutan kepada suatu kongres rakyat yang diadakan lebih awal iaitu pada 30 Disember 1957 - 2 Januari 1958 di Melaka atas nama Kongres Kebudayaan Melayu. Jarak waktunya antara kedua kongres tersebut ialah kira-kira 14 tahun. 

Kini selepas 42 tahun sejak Kongres Kebudayaan Kebangsaan 1971, Institut Kajian Dasar mengambil inisiatif untuk menganjurkan Kongres Kebudayaan Kebangsaan kali kedua dan hasrat ini dimulakan dengan penganjuran beberapa siri dialog "Ke Arah Kongres Kebudayaan Kebangsaan".

Butiran majlis adalah seperti berikut:

Tarikh: 29 Jun 2013 (Sabtu)
Masa: 8.00 malam  
Tempat: Kayangan Ballroom, Quality Hotel, Shah Alam


No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews