INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Monday, December 12, 2011

Di lema sebagai Engineer atau Jurutera mencari cinta?




@ Pantherian - Menarik menonton video pendek "Hi I'm An Engineer" yang menceritakan kepada kita seorang anak muda bernama Khai, seorang Civil Engineer yang menghadapi kesukaran untuk mendapat teman wanita kerana ditolak wanita oleh sebab kerjayanya sebagai Engineer.

Mengikut pengalaman saya sebagai Engineer, sememangnya ada persepsi oleh wanita dan orang ramai terhadap kerjaya Engineer yang terkenal dengan Busy, Workholic ,Working First, Overtime,Standby/Oncall dan headache. Wanita susah untuk menerima Engineer di atas sebab kesibukannya malah mungkin terpaksa kerja lebih masa atau kena datang Sabtu/Ahad.Engineer juga tidak smart atau bergaya seperti staff pejabat yang bertali leher kerana kebanyakannya bekerja banyak di  project site dan Production line.

Selain itu, gaji jurutera di sesetengah tempat terutama di Malaysia adalah rendah  dan ia tidak padan dengan beban kerja atau keputusan penting yang perlu dibuat. Kalau dibandingkan dengan gaji doktor atau Pegawai Bank ternyata tertinggal ke belakang.

Tahniah kepada pengarah dan penerbit filem pendek ini !





No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews