INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Thursday, April 23, 2009

ADUN Penanti bebas tuduhan rasuah

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle


"Untuk pengetahuan semua YB Fairus (bekas) telah bebas dari segala pertuduhan dan terbukti kebenaran mengatasi segala kebatilan dan biarlah setiap pesalah dan konspirator dihukum dengan hukuman dari yang ESA.Allah jua tempat mengadu dan meminta demi kebenaran nantikan hari pembalasan pada mereka yangbermuka-muka dan pada mereka yang suka mengaibkan hambanya yang benar.Takbir" - SMS berlegar di Pmtg Pauh semalam.

Bekas Timbalan Ketua Menteri I (TKM I) Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin mengesahkan kes siasatan rasuah membabitkannya telah ditutup.

Beliau berkata, pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menghubunginya dan memaklumkan perkara tersebut.

Menurutnya, berita itu merupakan hadiah cukup bermakna kepadanya lebih-lebih lagi beliau baru sahaja menerima kurniaan anak keenam, seorang bayi lelaki yang selamat dilahirkan semalam.

''Saya telah dihubungi petang ini dan dimaklumkan kes ditutup, sekali gus saya bersih dan tidak bersalah atas tuduhan yang telah dilemparkan selama ini. Saya bersyukur kerana tidak akan didakwa.

''Alhamdulillah ini adalah kemenangan untuk keluarga serta rakyat yang selama ini telah menyokong dan mempercayai saya. Ini adalah satu keajaiban,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau meletakkan jawatan sebagai TKM I dan Exco Pembangunan Keusahawanan & Koperasi, Penerangan & Perhubungan Masyarakat berkuat kuasa 8 April dan surat peletakannya diterima Ketua Menteri, Lim Guan Eng pada 21 Mac lalu.

Pada 26 Mac pula, Mohammad Fairus ditahan di Kompleks Kastam Imigresen dan Kuarantin (CIQ) di Johor Bahru bagi membantu siasatan berhubung dakwaan salah guna kuasa dan kemudiannya dibebaskan setelah SPRM mengambil keterangannya.

Penahanan itu dipercayai mempunyai kaitan dengan pendedahan Ketua Angkatan Muda Keadilan Kepala Batas, Amizuddin Ahmat yang mendakwa terdapat pemimpin PKR negeri terbabit dalam penyelewengan membabitkan kuari di Seberang Perai dekat sini.

Ekoran itu, beliau turut meletakkan jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Penanti pada 16 April lalu yang membuka satu lagi pilihan raya kecil diadakan.

Mengulas lanjut, Mohammad Fairus berkata, ia jelas membuktikan bahawa semua yang berlaku adalah tohmahan berniat jahat untuk menjatuhkannya.

''Saya gembira kerana nama telah dibersihkan dan kini jelas apa yang berlaku adalah fitnah semata-mata. Saya akan kekal sebagai pejuang rakyat dan akan terus berbuat demikian.

''Dengan kuasa Allah kebenaran telah terbukti, justeru kepada mereka yang telah membuat kerja-kerja yang tidak sepatutnya itu, cepat-cepatlah bertaubat," ujarnya.

Kenyataan SPRM berhubung kes tersebut.



1 comment:

Generasi Pejuang Bangsa said...

menurut sumber SPRM

apabila disoal siasat mereka,pengusaha kuari ini tidak mengaku memberi wang kepada fairuz seperti yang didakwa oleh Amizudin

itu yg fairuz bebas dan tiada dakwaan dan bukti kukuh utk sprm dakwa fairuz.

so SPRM ni dakwa la orang yg tuduh fairuz rasuah tu iaitu amizudin itu

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews