INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Tuesday, July 3, 2012

Anak Mahathir dapat kontrak bekal minyak untuk MAS


Petron bekal minyak untuk MAS

SUBANG 1 Julai - Petron Malaysia (Petron) dan Malaysian Airline System Bhd. (MAS) telah menandatangani perjanjian untuk membekal dan membeli minyak pada harga berpatutan untuk penggunaan pesawat Airbus A380 dalam tempoh enam bulan.

Petron merupakan syarikat induk kepada Esso Malaysia Bhd. Petron dan MAS dalam kenyataan bersama di sini berkata, pembekalan minyak Petron kepada MAS, berkuat kuasa hari ini.

Jelas kenyataan itu, bagi menyambut kerjasama yang terjalin antara dua pihak itu, Petron akan memberi sumbangan minyak percuma untuk penerbangan sulung pesawat A380 MH2 dari Kuala Lumpur ke London, malam ini.

Pada 5 Jun lalu, MAS turut menikmati bekalan minyak dari Petron apabila menganjurkan penerbangan percubaan A380 untuk kakitangan dan tetamu termasuk tetamu kenamaan, bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Pantherian  : Utusan agak bijak menutup berita bahawa Petron Malaysia adalah syarikat di bawah San Miguel dari Filipina yang kebanyakan sahamnya dimiliki oleh anak Mahathir iaitu Mirzan. 

Mengapa tidak beritahu San Miguel adalah syarikat induk Petron Malaysia ? Yang baru membeli ESSO Malaysia Bhd yang sekian lama bertapak di Malaysia.  San Miguel jika diselidik bisnesnya utamanya adalah di antara pembekal arak terbesar di dunia dan antara ke 10 jenama arak perjualan terbaik di dunia.

Apa jadi pada Petronas? syarikat Malaysia kepunyaan kerajaan yakni MAS memilih PETRON sebagai pembekal minyak? Siapa untung?


 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews