INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Thursday, September 8, 2011

Mat Indera :MB Johor cakap macam British "Mat Indera ialah pengganas"


Pemuda PAS Johor berkata tindakan Menteri Besar Johor, Datuk Seri Abdul Ghani Othman melabelkan Mat Indera dengan semudahnya sebagai pengganas yang kejam dan zalim adalah sama sekali tidak rasional.


"Tindakan beliau (Ghani) melabel Mat Indera dengan semudahnya sebagai pengganas yang kejam dan zalim adalah sama sekali tidak rasional," tegasnya dalam satu kenyataan hari ini.
Hujah Ketua Pemuda PAS Johor

a)  jika tindakan Mat Indera menyerang rumah pasung Bukit Kepong 1950 yang pentadbirnya ketika itu adalah British dan benderanya masih lagi bendera Union Jack, "saya mahu beliau (Ghani) beritahu kepada saya apakah status Tok Janggut yang turut mengambil tindakan yang sama sewaktu menentang penjajah British di Kelantan?"

b) Bagaimanakah Ghani boleh bercanggah dengan penulisan berkaitan Mat Indera sebagai salah seorang pejuang kemerdekaan dalam buku Pengukir Nama Johor yang beliau sendiri menjadi penaung dan penulis prakata bagi buku ini?

"Bahkan buku itu merupakan terbitan Yayasan Warisan Johor yang merupakan agensi kerajaan negeri itu sendiri? "Bagaimana selama ini semuanya ok dan baru kini beliau menyanggah buku yang beliau iktiraf sendiri?" tegasnya.

c) Satu penemuan dan kajian baru tulisan Ismail Adnan berkaitan sejarah Bukit Kepong 1950 ini juga perlu dijadikan asas agar ruang kepada debat ilmiah serta kajian akademik dibuka semula, bukan dengan cara melabel secara semberono sepertimana dilakukan oleh Ghani.


"Hujah yang beliau gunakan adalah saling tak tumpah seperti alasan dan hujah dari seorang pagawai British untuk menentang kemaraan pejuang-pejuang kemerdekaan yang berjuang dengan darah dan airmata sewaktu negara kita masih dijajah dahulu," katanya.

Link MB Johor -Mat Indera pengganas


@Pantherian  - UMNO kini sudah mula takut dek kerana isu yang dimainkan oleh mereka kononnya Mat Sabu sokong komunis kini memakan diri . Rakyat terutama anak muda sudah mula dahagakan kebenaran tentang sejarah sebenar perjuangan ke arah kemerdekaan negara.

Isu Mat Indera telah mula diselongkar oleh anak muda seluruh negara melalui sumber internet dan bacaan buku. UMNO melalui MB Johor telah "turn" 360 darjah apabila mengatakan Mat Indera ialah pengganas dan pengkhianat. Jika sebelum ini, Mat Ghani sign dan menulis prakata buku tersebut yang bermaksud beliau mengiktiraf sumbangan dan ketokohan Mat Indera. 
 
 Nampaknya , ada desakan kerajaan pusat supaya MB Johor kecam anak watan Johor sebagai pengganas melawan British. 
 
Syabas Mat Sabu ! 
 
Rakyat sudah tahu UMNO tidak ubah seperti penjajah British kecam anak watan sebagai yang menentang British sebagai "Pengganas"

No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews