INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Wednesday, August 12, 2009

Skandal PKFZ -Derma RM 10 juta kepada Ong Tee Keat

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle

Dua puluh empat jam selepas satu laporan polis dibuat terhadap syarikat pemaju Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB), pegawai tingginya membuat satu pendedahan yang mengejutkan.

Ketua Pegawai Eksekutif KDSB, Datuk Seri Tiong King Sing - yang juga pengerusi Kelab Penyokong BN - mendakwa beliau telah 'menderma' RM10 juta kepada Presiden MCA yang juga Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Ong Tee Keat tahun lalu.

Wang tersebut, tambahnya, adalah untuk aktiviti-aktiviti yang berkaitan dengan bahagian-bahagian MCA.

Timbalan Tiong dalam KDSB, Datuk Faizal Abdullah berkata Ong telah menggunakan jet peribadi milik syarikat tersebut sebanyak lima kali dan 'berhutang' kepada mereka sebanyak AS$40,000
bagi perkhidmatan tersebut.

Bercakap kepada Malaysiakini, Tiong mendakwa beliau telah menyumbangkan berjuta-juta ringgit selepas diminta berbuat demikian oleh Ong.

Wang tersebut dibayar secara tunai dalam tiga peringkat sewaktu pertemuan dengan presiden MCA itu di Petaling Jaya dan Kuala Lumpur.

Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat berkata tindakan untuk mencemar dan membuat serangan peribadi terhadap dirinya semakin menjadi-jadi, terutama selepas pendedahan terbaru Pasukan Petugas Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).Berikut adalah terjemahan jawapan penuh Ong yang juga menteri pengangkutan tersebut dalam blognya hari ini.

Saya sudah menjangkakan skandal berbilion RM duit rakyat ini mesti membabitkan orang politik BN terutama pihak MCA yang terbukti menguasai Kementerian Pengangkutan dan PKA. Nampaknya angka derma yang diterima Ong Tee Keat cukup besar dan sudah tentu akan menjadi topik hangat perbincangan oleh rakyat.

Diharap SPRM tidak menganggap istilah "derma" yang dinyatakan oleh Datuk Tiong King Sing sebagai bukan definisi rasuah dan pejam mata terhadap kenyataan Tiong ini. Pihak SPRM perlu telus untuk segera menyiasat dan mendakwa semua orang yang terlibat membazirkan duit rakyat tidak mengira dia berstatus rakyat biasa mahupun Menteri Kabinet. Duit rakyat sudah dibazirkan berbilion untuk projek gajah putih ini dan perasuahnya perlu diberkas segera.






No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews