INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Tuesday, July 20, 2010

Mamak Tasek Gelugor -Kuota Bumi 30% dah hapus


Trend Songkok Melayu Tinggi


KOUTA 30% SAHAM BUMIPUTERA TEALAH DIHAPUS, NOR MOHD YAKCOP – merdeka review

Kuota 30% saham bumiputera telah dihapuskan, kata Menteri Jabatan Perdana Menteri Nor Mohamed Yakcop dalam satu wawancara eksklusif bersama Nanyang Siang Pau, yang disiarkan pada hari ini.

Dalam wawancara tersebut, Menteri yang menerajui Unit Perancang Ekonomi (UPE) dan Unit Kerjasama Awam dan Swasta ini menegaskan bahawa kerajaan telah membuat penyelarasan, untuk melihat kuota 30% saham bumiputera dari perspektif makro.

Kerajaan berharap bumiputera yang mencakupi 60% populasi Malaysia, mampu menguasai sekurang-kurangnya 30% saham dalam ekonomi secara keseluruhannya, dan bukannya tertakluk kepada setiap syarikat.

"Kami tidak lagi tegas, bahawa setiap syarikat, misalnya kedai gunting rambut, mesti memiliki 30% saham bumiputera. Kami melihat isu ini secara makro. Kami tidak harap setelah negara kita mencapai matlamat negara maju, bumiputera yang mencakupi 60% populasi masih gagal memiliki 30% saham," jelas Nor Mohamed Yakcop.

Mamak Tasek Gelugor buat pengumumun kepada sekalian hamba rakyat Melayu....
Kuota BUMI yakni saham 30% kini sudah tiada.........

hahaha
Mamak ini mana mahu umum dalam Utusan ....

Takut Geng Songkok Tinggi dan Jaguh Kampung mengamuk.....


Nanti dilabel MUSUH PERKASA..........


Mamak ini cakap depan surat khabaq Cina...Nanyang Siang Pau


Bagi sedap hati Cina...


Melayu terus dibodohkan....dengan Utusan Malaysia..



No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews