INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Friday, January 8, 2010

Mengutuk pengeboman gereja di PJ

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle

Sebuah gereja dibaling dengan bom petrol mengakibatkan tingkat bawahnya terbakar, kata sumber gereja.

desa melawati church firebomb allah issue 1Insiden tersebut berlaku sewaktu memuncak kontroversi berhubung penggunaan perkataan Allah oleh satu penerbitan Katholik.

Sekurang-kurangnya empat lagi gereja di Lembah Kelang dipercayai turut jadi sasaran dalam tempoh 12 jam lalu, termasuk Gereja Assumption di Petaling Jaya.

Seorang pegawai jabatan bomba berkata semua balai diletakkan dalam keadaan berjaga-jaga bagi memantau kebakaran di rumah-rumah ibadat, menjelang bantahan besar-besaran tengah hari ini anjuran NGO utama Islam.

desa melawati church firebomb allah issue 3Bangunan tiga tingkat Gereja Metro Tabernacle di Desa Melawati, Kuala Lumpur, adalah sebahagian pergerakan Assemblies of God, terbakar kira-kira tengah malam tadi, kata pemimpin gereja itu, Peter Yeow, 62.

Beliau memberitahu AFP bahawa ada saksi yang ternampak empat orang - yang datang menaiki motosikal - memecahkan kaca dan membaling bom petrol ke dalam bangunan gereja.

sumber Msiakini.

Saya mengutuk sekeras-kerasnya tragedi pengeboman ini dan menggesa pihak yang bertanggungjawab perlu segara dihadapkan ke muka pengadilan. Tragedi ini sungguh memalukan umat Islam Malaysia yang terkenal dan toleransi , cintakan keamanan dan perpaduan.

Pada saya kejadian tersebut berlaku tak lain tak bukan adalah kerana isu penggunaan nama Allah oleh bukan Islam seperti yang diputuskan oleh mahkamah baru-baru ni.

Pakatan Rakyat dah umumkan awal-awal pendirian masing-masing. PKR bersetuju dengan keputusan mahkamah, PAS juga bersetuju dengan keputusan mahkamah kecuali beberapa pemimpin tertentu manakala DAP pula mengambil sikap berkecuali.

Setakat hari ni pihak yang sibuk-sibuk mempertikaikan keputusan mahkamah tersebut ialah tak lain dan tak bukan - UMNO, siap anjurkan Demonstrasi besar-besaran bersama NGO pro UMNO seperti PERKASA Ibrahim ALi dan PEKIDA. Turut sama NGO Islam seperti Abim dan PKPIM.

Polemik ini seakan-akan mahu digunakan oleh UMNO untuk tujuan politik mereka dalam meraih sokongan rakyat setelah umpan perkauman sempit ditolak oleh rakyat.Tak kan yang setuju dengan keputusan mahkamah seperti PAS dan PKR nak buat kerja gila macam ni..? dah tentu terang-terangan ialah angkara pihak yang tak setuju dengan keputusan mahkamah. PM Najib sendiri pun "kelihatan" berada dipihak yang tidak bersetuju dengan keputusan mahkamah dan perlu diingat, PM ini jugaklah yang mengadap Paduka Yang DiPertuan Agung "kununnya" untuk selesaikan isu ini.

Diharapkan rakyat Malaysia khususnya org Melayu Islam dapat mengekalkan keamanan dan keharmonian di negara kita. ..Islam for Peace !!







2 comments:

shamshul anuar said...

Saudara,

Dari nama saudara saya rasa saudara seorang Islam. Namun kenapa berburuk sangka dengan Najib atau UMNO.

Kenapa jadi begitu. Kenapa begitu cepat menuding jari. Saudara sudah ada bukti yang UMNO terlibat ke?

Generasi Pejuang Bangsa said...

Ini kerja CIA yg mengambil kesempatan dlm isu kalimah Allah yg tengah memuncak ini .

tak mustahil kerana letup saja gereja terus masuk dlm New York Times !! haha

ini semua untuk divert isu Anwar yg akan hadapi kes liwat bulan ini . itu saja cerita dia ,dan tengok sapa yg cepat2 tuduh UMNO ialah Zaid Ibrahim dlm malaysian insiders

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews