INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Wednesday, September 5, 2012

Suaram kini ditekan oleh kerajaan Najib sebab skandal kapal selam ?


 Sumber Msiakini:

Pegawai dari Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mengeledah pejabat setiausaha syarikat dan juruaudit Suara Inisiatif Sdn Bhd serta merampas dokumen berkaitan dengan syarikat itu.Notis untuk menggeledah dan merampas dikeluarkan mengikut Seksyen 7C dan 7D (1) Akta Syarikat 1965.

Dalam satu kenyataan, Suaram berkata, pihaknya percaya kerajaan dan agensi-agensinya dalam kempen untuk menakut-nakutkan dan mengganggu Suaram sebagai tindak balas terhadap pendedahan NGO itu berhubung skandal kapal selam.

Sambil mengutuk tindakan SSM itu, Suaram berkata ia menjadi sasaran semata-mata kerana usahanya yang sah dan aman dalam mempertahankan hak asasi manusia di Malaysia.Ugutan politik dan gangguan yang berterusan ini, tegas Suaram, adalah bukti bahawa kerajaan bertekad untuk mendiamkan suara-suara yang kritikal terhadapnya. - E Nalini (Pengarah Eksekutif Suaram)


@Pantherian : Nampaknya SSM akhirnya tunduk akan tekanan oleh JMM (Azwandin Hamzah) dan Perkasa yang mengugut mahu kerajaan memecat ketua SSM jika tidak mengambil tindakan terhadap Suaram kebelakangan ini melalui TV3.

Ternyata tindakan ini adalah merupakan tekanan kerajaan kepada Suaram yang telah membawa kes skandal kapal selam ke mahkamah France dan sedang hangat kini dibicarakan.




No comments:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews