INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

Monday, March 31, 2014

Calon Pimpinan AMK Baru untuk Pemilihan AMK

Senarai calon-calon AMKBaru untuk Pemilihan AMK 2014. 

Maklumat dan senarai penuh barisan calon-calon pasukan AMK Baru iaitu calon Ketua, Timbalan Ketua, Naib-naib Ketua dan 20 Ahli Majlis Pimpinan AMK boleh dirujuk di akaun Twitter rasmi @amkbaru.

Anda juga boleh mendapatkan maklumat terkini berkaitan pasukan AMK Baru menerusi laman Facebook rasmi di www.facebook.com/amkbaru dan juga akaun Instagram rasmi www.instagram.com/amkbaru.

Dijemput LIKE, FOLLOW dan SHARE sebarang informasi di laman media sosial pasukan AMK Baru dengan menggunakan hashtag #AMKBaru



x

Friday, March 21, 2014

#FMFA2014 :Belia zaman KhairyKJ mati di konsert sebab overdose dadah ?


Sedih pabila mengenangkan belia zaman Menteri KBS Khairy Jamaluddin mati di konsert disebabkan overdose dadah di Std Bukit Jalil. Menteri dalam reaksi segera mencadangkan tindakan penyelesaian perlu diambil untuk masa akan datang :

a) Kempen kesedaran bahaya dadah diadakan segera melibatkan semua agensi berkaitan.

#LOL : Perkataan kempen dadah ini dengar sejak sekolah rendah lagi kot tapi hasilnya macam melepaskan habuk di tangga. Mungkin Menteri mahu kempen dadah diadakan diluar pintu masuk konsert yang penting konsert ON!  #LOL

b) Pemberian lesen permit yang perlu ditapis dengan lebih ketat oleh kementerian berkaitan terutama berkaitan faktor keselamatan dan bebas dadah dan maksiat.

  #LOL : Mungkin kena buat screening di pintu masuk  mcm di airport untuk kesan dadah.#LOL janji konsert ON, tak kena BAN.

Dadah mcm pil estacy itu kecil dan pastinya mudah dibawa masuk ke dalam konsert. Selain itu, tin air minuman  arak dan kondom juga banyak ditemui di tapak  konsert yang pastinya digunakan untuk berhibur dan maksiat.

@Pantherian : Konsert Hiburan tidak perlu diharamkan tapi yang salah ialah dadah. Dadah yang tidak boleh dibawa masuk ke dalam konsert. #LOL 

Wednesday, March 19, 2014

#MH370 Teori Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan berkenaan pesawat MH370



Inilah dia figura yang cukup penting mendidik rakyat Malaysia serba sedikit disebalik tragedi dan insiden MH370 melalui temuramah di Berita Astro Awani Berita Buletin Tv3, NTV7.
Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain, bekas ketua juruterbang Serantau MAS (Malaysia Airlines).

Biodata Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain
 
  • Bekas ketua juruterbang Serantau MAS Malaysia Airlines
    Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain berpengalamaman lebih 30 tahu
  •  Isteri Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain adalah Ketua Pramugari MAS Malaysia Airlines 
  • Bapa Mertua Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain adalah bekas Ketua Jurutera Malaysia Airlines MAS 
  • Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain pernah bawa pasukan gergasi seperti Manchester United, Real Madrid serta tokoh politik dunia iaitu bekas Presiden Amerika Syarikat Bill Clinton

Antara Intipati Pendedahan Datuk Kapten Nik Huzlan Mengenai Tragedi MH370?

Mustahil sebenarnya untuk sebuah kapal terbang seperti MH370 terputus isyarat atau komunikasi kerana setiap pesawat ada 3 peringkat komunikasi dan ketiga-tiga ini memang berkualiti.Selaian daripada itu, agak mustahil juga untuk kita semua mengatakan pesawat MH370 mengalami total ‘electrical shutdown’ dan sekiranya berlaku sekalipun, pesawat ada masa yang sangat cukup untuk buat pendaratan kecemasan. Bukan sahaja itu, setiap pesawat mempunyai banyak bateri dan bateri ini mampu menjana tenaga untuk pesawat.

MAS adalah syarikat penerbangan terbaik dari segi ‘maintainance’ kerana menurut kapten, Amerika Syarikat juga meminta MAS bantu dari segi ini.Kualiti juruterbang MAS juga adalah yang terbaik, bahkan menurut Kapten, juruterbang MAS sering “diculik” oleh syarikat penerbangan lain.

Seorang juruterbang itu akan buat SEHABIS BAIK selagi ada harapan,untuk selamatkan pesawatnya,walaupun gunung ada di depan.Bukan semudah itu untuk mereka putus asa.

Setiap pesawat boleh terkena petir,itu biasa. Namun aliran arus elektrik itu akan mengalir mengikut bentuk pesawat dan keluar ke belakang.

Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain sempat menemplak laporan berita luar negara yang membuat berita yang cukup “nonsense & dongeng” apabila mengatakan pesawat MH370 MAS Malaysia Airlines telah pergi ke Rusia sedangkan untuk ke sana MH370 perlu melepasi Banjaran Himalaya termasuk pancaran radar dari Turki, Uzbekistan, Turkmenistan

Radar-radar di negara Thailand, India, Myanmar (mungkin) dan negara-negara ‘tan’ di belakang, amat serius dan akan mengambil tindakan jika berlaku sebarang aircraft yang tidak dikenali di dalam airspace mereka. Negara seperti ini, sangat berbahaya jikalau dapat mengesan pesawat yang menceroboh kedaulatan negara mereka. Kecanggihan peralatan ketenteraan mengawasi ruang udara negara mereka tidak boleh dipermainkan. Begitu juga radar negara India “sangat-sangat berbahaya”.
Jangan tidak tahu, negara seperti di Singapura radar sangat hebat mereka mampu mengesan sehingga ke Kota Kinabalu.

Hanya pilot sahaja yang boleh mematikan transponder atau mmsg dalam mode tertentu.
Dan hanya orang yang berpengalaman mengenai koordinat dan tahu susuralur setiap jalan di udara.
Cara plane MH370 buat turning back seperti profesional kerana masa tepat dan kelajuan plane stabil, tidak laju, tidak perlahan dan tidak terhuyung-hayang.

MH370 Dirampas Pengganas?

Datuk Kapten Nik Huzlan Nik Ahmad Hussain mengatakan andaikata MH370 hijacked (MH370 dirampas) tidak mungkin dilakukan seorang. Pasti ada yang membantu yang mana bergerak dalam kumpulan. Siapakah dia?

MH370 hijacked (MH370 dirampas) boleh berlaku dengan syarat kumpulan tersebut arif dengan kokpit, besar kemungkinan “authorised person” di mana dilakukan dalam bentuk terancang yang ‘mungkin’ digerakkan ala-ala komando.

Datuk Kapten Nik Huzlan Nik Ahmad Hussain mengatakan kapal terbang MH370 berpatah balik, mungkin diterbangkan oleh org yang mahir dengan laluan dan sangat berkemahiran tinggi untuk mengelakkan dari dikesan radar.

Andaikata MH370 hijacked (MH370 dirampas) sekalipun tidak akan dilakukan oleh penumpang. Sangat tipis kerana pintu masuk kokpit ada kod rahsia. Hanya kabin krew yang tahu kod rahsia itu. Apatah lagi, di dalam kokpit mempunyai CCTV unttk pilot/co pilot melihat disebalik pintu tersebut.
Tetapi Kapten Nik Huzlan Nik Ahmad Hussain ada mengatakan sekiranya salah seorang penumpang adalah org yang sangat arif tentang kapal terbang, dan memang ada agenda konpirasi tersendiri, jadi tidak mustahil berlaku insiden MH370 hijacked (MH370 dirampas).

Sekiranya berlaku rampasan Mh370 sekalipun, mereka masih ada masa untuk bersedia menghantar isyarat kecemasan.

Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain tidak menolak kemungkinan sekiranya MH370 dirampas oleh kabin krew (pilot/co-pilot/pramugara/pramugari), cuma tidak dipastikan apa motif mereka.

Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain mendedahkan jikalau MH370 pergi arah Kazakhtan, memang boleh mendarat di sana,tetapi radar masih boleh kesan sebab untuk pergi kesana perlu melalui banyak negara
Jikalau MH370 pergi Lautan Hindi (Indian Ocean), memang tiada kapal terbang yang pernah lalu sana.
Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain juga ada mengatakan bahawa terdapat banyak radar yang boleh detach MH370. Jika MH370 turn over ke arah barat menuju ke Andaman Sea (Laut Andaman) Jika MH370 turun ke bawah menuju ke Diego Grasia ke arah apa yang dipanggil ‘lonely sea‘ iaitu Lautan Hindi, baru kata kapal terbang MH370 hilang. Kerana tiada radar yang berdekatan sana yang mampu menangkap dan mengesan pesawat MH370 ini.

Akhir sekali, Datuk Kapten Nik Huzlan menyatakan bahawa, Kapten Zaharie adalah antara juruterbang terbaik yang Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain pernah kenal selama kurang lebih 30 tahun.

Insiden MH370, mengingatkan dunia tragedi pesawat jenis Airbus 330-203 milik Air France yang terhempas ke dalam laut di perairan dengan Rio de Janeiro pada 1 Jun 2009 tetapi bangkai pesawat itu hanya ditemui dua tahun kemudian. – SUMBER Berita Semasa dan MyNewsHub

Tuesday, March 18, 2014

#MH370 ; Apa fakta perlu tahu selepas seminggu pencarian MH370?



sumber Malaysia Insider

Ia masih lagi menjadi misi pencarian yang terbesar – melibatkan beberapa dozen pesawat dan kapal laut di lautan luas dan ribuan lagi menggunakan carian internet melalui imej carian terkini satelit – namun pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 masih gagal ditemui.

Pesawat Boeing 777-200ER yang membawa 239 penumpang itu lenyap genap seminggu lalu ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing, namun carian di Laut China Selatan sehingga ke Lautan Hindi masih gagal mengesannya.

Tiada sebarang serpihan di mana-mana lokasi di laut mahupun daratan. Tiada petanda badan pesawat yang besar dengan nombor pendaftaran 9M-MRO di dasar lautan atau diletakkan di mana-mana antara 634 laluan berikutan kapasiti bahan apinya.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata kepada keluarga dan media hari ini masih tiada sebarang lokasi atau nasib pesawat kecuali pencarian diluaskan ke sempadan Kazakhstan and Turkmenistan sehingga ke Lautan Hindi, dan operasi di Laut China Selatan dihentikan.

Sehingga hari ini 14 negara, 43 kapal laut dan 58 pesawat udata terlibat dalam misi mencari pesawat berkenaan yang kali terakhir dihubungi pada 8.11 pagi pada Sabtu.

Sebelum itu, seorang pegawai kerajaan Malaysia berkata penyiasat menyimpulkan salah seorang juruterbang, ataupun seseorang yang berpengalaman mensabotaj pesawat MH370.

Associated Press memetik pegawai yang enggan dinamakan dan terlibat dalam penyiasatan berkata, sabotaj bukan lagi teori, sebaliknya "konklusif". Najib bagaimanapun tidak mengulas lanjut perkara itu.

Ketika pendedahan terbaru Najib itu, berikut adalah beberapa perkara yang kita tahu dan tidak mengenai pesawat MH370, yang kini dikenali sebagai "misteri penerbangan yang tidak pernah berlaku" sebelum ini.

Apa yang kita tidak tahu:

* Lokasi sebenar pesawat MH370. Ia hilang disekitar kawasan utara Selat Melaka selepas ping terakhirnya pada jam 8.11 pagi, 8 Mac 2014.
* Keadaan semua 227 penumpang dan 12 krew penerbangan.
* Pihak yang mengemudi MH370 selepas hilang daripada radar.
* Pihak yang mematikan talian komunikasi pesawat pada 1.07 pagi dan transponder pada 1.21 pagi, Sabtu lepas.
* Motif kehilangannya. Masih lagi menjadi teka-teki.
* Sama ada di utara atau selatan Selat Melaka.
Misi mencari dan menyelamat kini terarah ke kawasan utara koridor dari Thailand ke Kazakhtan/Turkmenistan dan selatan koridor dari Indonesia ke Lautan Hindi.
Apa yang kita tahu:
* Pesawat tidak berada di Laut China Selatan. Misi pencarian dihentikan meskipun terdapat penemuan beberapa tompokan minyak, serpihan dan gelombang seismos.
* Sistemnya dimatikan dengan sengaja berasingan sebelum hilang.
* Pesawat tidak memasuki ruang udara Vietnam.
* MH370 mempunyai 7.5 jam baki bahan api pesawat apabila ia hilang.
* Tidak terhempas ketika hilang.
* Mengubah haluan dan ketinggian
* Pesawat itu merentasi Semenanjung Malaysia di sempadan Thailand
* Kali terakhir komunikasi dengan sistem pesawat pada 8.11 pagi, Sabtu, hampir tujuh jam selepas hilang daripada radar.
* Terdapat dua warga Iran menggunakan pasport palsu dengan kerakyatan Itali dan Austria yang dicuri di Thailand sekitar dua tahun lalu.
* Seorang lelaki mempunyai pasport dengan nombor siri yang sama dengan seorang warga China di Fujian, China.
* Interpol berkata terdapat beberapa penumpang dengan pasport yang meragukan.
* Terdapat penulis kaligrafi China, pegawai kerajaan, pasangan bercuti, dua orang bayi dan 20 pekerja kilang elektronik Freescale dalam pesawat.
* Ia pesawat berkongsi kod China Southern Airlines. Dua lelaki menggunakan pasport palsu membeli tiket mereka bersama melalui ejen di Pattaya, Thailand sehari sebelum berlepas.
* Kehilangan pesawat membawa perhatian kepada lingkaran khusus mencuri dan menjual pasport curi di Thailand.
* Juruterbangnya berusia 53 tahun dengan 18,000 jam rekod penerbangan dan mempunyai simulator pesawat B777 di rumahnya. Kediamannya diserbu hari ini.
* Pembantu juruterbang berusia 27 tahun dengan rekod penerbangan 2,700 jam.

* Malaysia Airlines adalah salah satu syarikat penerbangan paling selamat di dunia selepas Qantas dan Singapura Airlines. Hanya dua insiden kemalangan direkodkan setakat ini, dengan salah satunya disabotaj

#MH370 : Video Tribute To Captain Zaharie Ahmad Shah oleh ahli keluarga




Sebuah video Tribute to Captain Zaharie Ahmad Shah dipercayai dihasilkan oleh ahli keluarga beliau mendapat perhatian warga media sosial yang turut sama bersimpati ke atas nasib warga pesawat #MH370.

 Turut dimuatkan video yang menunjukkan Captain Zaharie dan Co-Pilot Fariq melepasi pemeriksaan keselamatan di KLIA sebelum menaiki pesawat.

#PrayForCaptainZaharie

#PrayForMH370


Sunday, March 16, 2014

#FMFA2014 :Penganjur Konsert Liar Festival Future Music yang dicemari dadah & arak adalah anak Melayu VIP ?



Tragedi kematian anak remaja yang kebanyakannya pelajar disebabkan overdose penggunaan dadah jenis estacy. 



Pengarah Urusan Livescape , Iqbal Ameer yang juga anak Datuk Ameer Ali B Mydin (Pengarah Urusan Mydin) bersama sahabatnya selepas mesyuarat berkenaan konsert tersebut dengan Menteri KBS, Khairy Jamaluddin berkemungkinan untuk kebenaran penggunaan perkarangan Stadium Nasional. 

Kementerian Belia & Sukan mempunyai kuasa terhadap penggunaan kemudahan sukan dan perkarangan Stadium Bkt Jalil kerana Perbadanan Stadium Malaysia merupakan agensi di bawah KBS.

Menteri KBS, Khairy Jamaluddin perlu jawab berkenaan dakwaan ini. Siapa yang meluluskan Konsert Liar Arak dan Dadah ini?  Ini cara belia masa depan Malaysia yang mahu dicorakkan oleh Khairy?


Ini dia Hari Pertama Konsert Liar yang kononnya dinamakan Festival Future Music ?

Hari Kedua : Tuhan turunkan bala pada pengunjung dan Penganjur Konsert yang juga seorang beragama Islam.

  
Negara ini sedang dihukum oleh TUHAN MAHA PENCIPTA, selepas melihat musim kemarau panjang, kehilangan #MH370, Jerebu dan kematian tragis di konsert Liar Bukit Jalil. 

Adakah negara ini melakukan sesuatu yang tidak betul dan zalim pada rakyatnya?

 

Saturday, March 15, 2014

#MH370 dikenalpasti kena "hijacked' dan dibawa ke dua lokasi baru ?




 Sumber TheMalayMail

Malaysian Airlines flight MH370 was hijacked, a local official who is part of the investigation into its disappearance confirmed today.

But the unnamed official said it was still unknown why the Beijing-bound plane with 239 onboard was taken over after it departed Kuala Lumpur International Airport on March 8.

“It is conclusive,” the official told the Associated Press when asked about a possible hijacking.
Hong Kong-based South China Morning Post today reported that the hijacker might be one of the pilots or at least someone else with flying experience.

This comes as news agency AFP quoted a senior military official saying that Malaysian officials now believe that MH370 may have been deliberately turned towards the Indian Ocean by someone with up-to-date knowledge of flying and radar positions.

Wall Street Journal (WSJ) also suggested that the technical expertise required to silence the many communications systems on MH370 may have been an inside job.

Consulting aviation experts and referring to manuals on the Boeing 777, WSJ noted that it was unlikely that a layperson would be able to the determine the specific circuit breaker needed to disable the plane’s transponders.

Putrajaya said again yesterday it has not ruled out hijacking as a possible cause behind the disappearance of MH370 as new leads suggest the plane may have been intentionally made to shift its course.


Dua kemungkinan lokasi (dan laluan) terakhir pesawat hilang MH370.

Garisan merah (atas) menunjukkan koridor utara (Kazakhstan dan Turkministan) dan (bawah) koridor selatan ( Lautan Hindi).

KUALA LUMPUR, March 15 — Malaysian Airlines flight MH370 was hijacked, a local official who is part of the investigation into its disappearance confirmed today.
Ads by Media ViewAd Options
But the unnamed official said it was still unknown why the Beijing-bound plane with 239 onboard was taken over after it departed Kuala Lumpur International Airport on March 8.
“It is conclusive,” the official told the Associated Press when asked about a possible hijacking.
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/mh370-hijacked-malaysian-official-confirms#sthash.j2Cw7bHA.dpuf

KUALA LUMPUR, March 15 — Malaysian Airlines flight MH370 was hijacked, a local official who is part of the investigation into its disappearance confirmed today.
Ads by Media ViewAd Options
But the unnamed official said it was still unknown why the Beijing-bound plane with 239 onboard was taken over after it departed Kuala Lumpur International Airport on March 8.
“It is conclusive,” the official told the Associated Press when asked about a possible hijacking.
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/mh370-hijacked-malaysian-official-confirms#sthash.j2Cw7bHA.dpuf
 







Malaysian Airlines flight MH370 was hijacked, a local official who is part of the investigation into its disappearance confirmed today.
Ads by Media ViewAd Options
But the unnamed official said it was still unknown why the Beijing-bound plane with 239 onboard was taken over after it departed Kuala Lumpur International Airport on March 8.
“It is conclusive,” the official told the Associated Press when asked about a possible hijacking.
Hong Kong-based South China Morning Post today reported that the hijacker might be one of the pilots or at least someone else with flying experience.
This comes as news agency AFP quoted a senior military official saying that Malaysian officials now believe that MH370 may have been deliberately turned towards the Indian Ocean by someone with up-to-date knowledge of flying and radar positions.
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/mh370-hijacked-malaysian-official-confirms#sthash.j2Cw7bHA.dpuf
Malaysian Airlines flight MH370 was hijacked, a local official who is part of the investigation into its disappearance confirmed today.
Ads by Media ViewAd Options
But the unnamed official said it was still unknown why the Beijing-bound plane with 239 onboard was taken over after it departed Kuala Lumpur International Airport on March 8.
“It is conclusive,” the official told the Associated Press when asked about a possible hijacking.
Hong Kong-based South China Morning Post today reported that the hijacker might be one of the pilots or at least someone else with flying experience.
This comes as news agency AFP quoted a senior military official saying that Malaysian officials now believe that MH370 may have been deliberately turned towards the Indian Ocean by someone with up-to-date knowledge of flying and radar positions.
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/mh370-hijacked-malaysian-official-confirms#sthash.j2Cw7bHA.dpuf


 Kenyataan penuh Perdana Menteri >>>

PM Najib Razak’s Press Statement on MH370
Seven days ago Malaysia Airlines flight MH370 disappeared. We realise this is an excruciating time for the families of those on board. No words can describe the pain they must be going through. Our thoughts and our prayers are with them.

I have been appraised of the on-going search operation round the clock. At the beginning of the operation, I ordered the search area to be broadened; I instructed the Malaysian authorities to share all relevant information freely and transparently with the wider investigation team; and I requested that our friends and allies join the operation. As of today, 14 countries, 43 ships and 58 aircraft are involved in the search. I wish to thank all the governments for their help at such a crucial time.

Since day one, the Malaysian authorities have worked hand-in-hand with our international partners – including neighbouring countries, the aviation authorities and a multinational search force – many of whom have been here on the ground since Sunday.

We have shared information in real time with authorities who have the necessary experience to interpret the data. We have been working nonstop to assist the investigation. And we have put our national security second to the search for the missing plane.

It is widely understood that this has been a situation without precedent.

We have conducted search operations over land, in the South China Sea, the Straits of Malacca, the Andaman Sea and the Indian Ocean. At every stage, we acted on the basis of verified information, and we followed every credible lead. Sometimes these leads have led nowhere.

There has been intense speculation. We understand the desperate need for information on behalf of the families and those watching around the world. But we have a responsibility to the investigation and the families to only release information that has been corroborated. And our primary motivation has always been to find the plane.

In the first phase of the search operation, we searched near MH370’s last known position, in the South China Sea. At the same time, it was brought to our attention by the Royal Malaysian Air Force that, based on their primary radar, an aircraft – the identity of which could not be confirmed – made a turn back. The primary radar data showed the aircraft proceeding on a flight path which took it to an area north of the Straits of Malacca.

Given this credible data, which was subsequently corroborated with the relevant international authorities, we expanded the area of search to include the Straits of Malacca and, later, to the Andaman Sea.

Early this morning I was briefed by the investigation team – which includes the FAA, NTSB, the AAIB, the Malaysian authorities and the Acting Minister of Transport – on new information that sheds further light on what happened to MH370.

Based on new satellite information, we can say with a high degree of certainty that the Aircraft Communications Addressing and Reporting System (ACARS) was disabled just before the aircraft reached the East coast of peninsular Malaysia. Shortly afterwards, near the border between Malaysian and Vietnamese air traffic control, the aircraft’s transponder was switched off.

From this point onwards, the Royal Malaysian Air Force primary radar showed that an aircraft which was believed – but not confirmed – to be MH370 did indeed turn back. It then flew in a westerly direction back over peninsular Malaysia before turning northwest. Up until the point at which it left military primary radar coverage, these movements are consistent with deliberate action by someone on the plane.

Today, based on raw satellite data that was obtained from the satellite data service provider, we can confirm that the aircraft shown in the primary radar data was flight MH370. After much forensic work and deliberation, the FAA, NTSB, AAIB and the Malaysian authorities, working separately on the same data, concur.

According to the new data, the last confirmed communication between the plane and the satellite was at 8:11AM Malaysian time on Saturday 8th March. The investigations team is making further calculations which will indicate how far the aircraft may have flown after this last point of contact. This will help us to refine the search.

Due to the type of satellite data, we are unable to confirm the precise location of the plane when it last made contact with the satellite.

However, based on this new data, the aviation authorities of Malaysia and their international counterparts have determined that the plane’s last communication with the satellite was in one of two possible corridors: a northern corridor stretching approximately from the border of Kazakhstan and Turkmenistan to northern Thailand, or a southern corridor stretching approximately from Indonesia to the southern Indian ocean. The investigation team is working to further refine the information.

In view of this latest development the Malaysian authorities have refocused their investigation into the crew and passengers on board. Despite media reports that the plane was hijacked, I wish to be very clear: we are still investigating all possibilities as to what caused MH370 to deviate from its original flight path.

This new satellite information has a significant impact on the nature and scope of the search operation. We are ending our operations in the South China Sea and reassessing the redeployment of our assets. We are working with the relevant countries to request all information relevant to the search, including radar data.

As the two new corridors involve many countries, the relevant foreign embassies have been invited to a briefing on the new information today by the Malaysian Foreign Ministry and the technical experts. I have also instructed the Foreign Ministry to provide a full briefing to foreign governments which had passengers on the plane. This morning, Malaysia Airlines has been informing the families of the passengers and crew of these new developments.

Clearly, the search for MH370 has entered a new phase. Over the last seven days, we have followed every lead and looked into every possibility. For the families and friends of those involved, we hope this new information brings us one step closer to finding the plane.

Friday, March 14, 2014

DS Anwar Ibrahim bahas titah Diraja isu ekonomi, jenayah, Bomoh1Malaysia dan krisis #MH370


 Siapa VIP bayar bomoh 1 Malaysia di KLIA?



 Kaum Bumiputra Melayu paling terkesan dengan rationalisasi subsidi - Kajian UM




Perbahasan penuh Ketua Pembangkang di Parlimen


Friday, March 7, 2014

YB Afif Bahardin pertahan kenyataan tidak hina Polis, dakwa kenyataan diputarbelit oleh UMNO



KENYATAAN MEDIA : MENJAWAB DAKWAAN UMNO YANG MENUDUH SAYA MENGHINA POLIS

Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham Korporal Raja Aizam bin Raja Mohd yang telah terkorban ketika menjalankan tugas demi menjaga keselamatan rakyat. Saya sekeluarga memanjatkan doa kepada Allah SWT semoga Allahyarham ditempatkan bersama mereka yang soleh dan semoga Allahyarham mendapat ganjaran syahid. Keberanian Allahyarham dan mereka yang lain yang sanggup mengorbankan diri demi keselamatan rakyat wajib menjadi contoh kepada para para petugas keselamatan di seluruh negara.

Saya difahamkan bahawa tweet saya tempoh hari telah disalah erti sebagai tidak menghormati pengorbanan pihak polis dan juga keluarga Allahyarham Korporal Raja Aizam. Saya merasa sedih kerana tweet tersebut telah dipintal secara jahat oleh pihak UMNO-Barisan Nasional untuk memperlihatkan saya sebagai musuh kepada pihak Polis dan sekaligus sebagai seorang yang tidak menghormati sensitiviti keluarga mangsa.

Sebagai seorang ADUN Seberang Jaya dan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang adalah tanggungjawab saya untuk bekerjasama dengan pihak Polis demi kesejahteraan para penduduk Seberang Jaya dan Pulau Pinang. Saya tidak akan sesekali memperlekeh peranan pihak Polis dan pihak berkuasa lainnya yang sentiasa bekerjasama dengan saya demi keselamatan penduduk Seberang Jaya dan Pulau Pinang.



Tuduhan ini merupakan permainan politik jijik yang sebenarnya cuba menjadikan keluarga Allahyarham Korporal Raja Aizam bin Raja Mohd sebagai alat politik untuk menyerang saya. Tweet saya sebenarnya dengan jelas tidak merujuk kepada sesiapa apatah lagi kepada mangsa yang sudah terkorban bertungkus lumus mempertahankan negara.

Manakala itu saya tidak akan berganjak dari prinsip saya bahawa Kementerian Dalam Negeri serta pihak berkuasa yang lainnya mesti memberi perhatian yang sewajarnya kepada kes-kes kematian dalam tahanan. Merujuk kepada laporan SUARAM kematian dalam tahanan dari tahun 2003 sehingga 2008 berjumlah 1531 orang. Sementara itu, sehingga 18 Julai 2013, kes kematian dalam tahanan berjumlah 13 orang. Saya tegas berpendirian semua ini harus dihentikan. Suatu penyelesaian tegas harus dilaksanakan sejajar dengan jaminan yang diperuntukkan oleh Perkara 5 Perlembagaan Persekutuan dan Deklarasi Hak Asasi Sejagat. Saya dengan rendah hati memohon seluruh rakyat Malaysia untuk menjunjung semangat Karamah Insaniah, melewati batas kaum dan agama selari dengan Quran, Surah An-Nisaa ayat 58:

"Dan apabila kamu ingin menghukum di kalangan manusia, hukumlah dengan seadil-adilnya."

Dr Afif Bahardin
Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang

ADUN Seberang Jaya


 Kenyataan Media oleh AMK P.Pinang 

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews