INGIN TAHU CARA MENAMBAH PENDAPATAN ANDA? KLIK LINK DI SINI UNTUK JOIN DUNIA PENGIKLANAN MELALUI WEBSITE DAN LAMAN SOSIAL

LIKE AMKBaru Page

Monday, November 29, 2010

Dr M - Tak payah bina Menara Warisan, banyak bangunan masih kosong di Lembah Klang

Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini memberi amaran bahawa rancangan kerajaan bagi membina bangunan 100 tingkat Warisan Merdeka akan menyaksikan lebihan hartanah dan ruang npejabat yang kini sudahpun melanda Lembah Klang.

NONE“Jika anda bertanya saya, kita belum memerlukan menara 100 tingkat itu,” kata Mahathir ketika menjawap soalan daripada hadirin pada persidangan "Revisiting Vision 2020" anjuran Institut Pemasaran Malaysia di Kuala Lumpur hari ini.

"Saya lihat banyak papan tanda 'untuk dijual' dan 'untuk disewa' apabila saya bersiar-siar. Ini bermakna kita telah mempunyai bangunan yang mencukupi.

Sebelum ini, Mahathir menggesa kerajaan merujuk dengan rakyat berhubung projek Warisan Merdeka dan secara tidak langsung menyokongnya kerana berpendapat ia akan memberi kesan ekonomi yang positif.

Dalam nada yang sama, Mahathir berkata beliau mungkin mempunyai pandangan yang berat sebelah kerana Menara Berkembar Petronas adalah projek semasa pemerintahnnya dan beliau tidak mahu melihat rekodnya sebagai bangunan tertinggi di negara ini diatasi.

"Mereka boleh bina, tetapi bukan sekarang, mungkin kemudian... apabila saya tiada lagi,” katanya dalam nada bergurau.

NONEDubai merupakan contoh klasik tentang lebihan bangunan, katanya lagi ketika menjawab soalan lain daripada hadirin.

Menurut beliau, Jepun dan Hong Kong juga mengalami keadaan yang sama pada masa
lalu.

"Jepun masih belum pulih daripada keruntuhan ekonominya disebabkan oleh lebihan bangunan. Begitu juga Dubai dan apa yang terjadi di sana, boleh terjadi di mana-mana sahaja.

"Banyak orang beli dengan harapan harga akan naik dan mereka boleh menjualnya untuk mendapatkan keuntungan, tetapi ada kalanya harga melonjak terlalu tinggi hingga tidak boleh jual.

"Bila tidak boleh jual, kita tidak boleh bayar balik pinjaman yang kita ambil untuk beli harta itu. Bila perkara begini berlaku dengan meluas, bank-bank akan menjadi mangsa kerana tidak boleh dapat balik wang yang dipinjamkan," kata Mahathir.

Oleh itu, Malaysia perlu berhati-hati

"Hari ini, kita nampak banyak kren di Kuala Lumpur dan seluruh negara, kita juga bina, tidaklah gila-gila, tetapi gila juga membina," katanya berjenaka.


KAH KAH KAH...sapa yang bina MEMANG GILA ! bak kata Tun Madey...

Wednesday, November 24, 2010

Trip Vietnam & Korea










Sekarang saya berada di luar negara , minggu lepas di Quang Nam,Vietnam dan kini di Siheung City, Seoul, South Korea atas urusan kerja.
Di Seoul sekarang heboh berita North Korea attack sebuah pulau kecil di South Korea. Saya bersama rakan sekerja berada lebih kurang 40km daripada sempadan North Korea dan South Korea.
Saya dan rakan semua selamat di sini dan akan pulang ke Malaysia InsyaALLAH pada jam 11 pagi di Korea.








Saturday, November 13, 2010

Anwar,Azizah & Nik Aziz -Tersenarai antara Individu Muslim paling berpengaruh di dunia 2010


KUALA LUMPUR 13 NOV : Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim, Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail dan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat tersenarai dalam 500 Individu Muslim Paling Berpengaruh Dunia untuk tahun 2010.

Buku ' The Most Influential Muslims 2010' Edisi ketiga itu diterbitkan oleh The Royal Islamic Strategic Studies Centre.

Dalam laporan itu Anwar disifatkan sebagai seorang ahli politik yang dikenali di peringkat global dengan pendirian Islam serta sangat berpengaruh kalangan generasi muda.

"Empat buah negeri di bawah kerajaan Malaysia berada di penguasaan Anwar. Jika Anwar memimpin dalam pilihanraya yang adil, Anwar akan memenangi pilihanraya umum 2013 ini.



" his excellency dr anwar Ibrahim is a Malaysian politician of global stature. He is the former deputy prime minister of Malaysia, former finance minister and is currently the leader of the Malaysian opposition coalition.He is well-known for his liberal Islamic stance on politics, and is incredibly influential as a leader and role model for young people. Ibrahim's coalition now controls four of 13 state governments. If led by Anwar, it would have a fair chance of winning the next national election in 2013."


Sementara itu, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail turut disenaraikan untuk tahun 2010.


"Dr Wan Azizah Wan Ismail is the president of Parti Keadilan Rakyat (People's Justice Party). She was Leader of the Opposition Party until she stepped down for Anwar Ibrahim.

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat juga antara yang tersenarai dalam 500 individu Paling Berpengaruh 2010.Menurut buku itu, Nik Aziz disifatkan sebagai pemimpin yang sudah memerintah Kelantan 20 tahun yang mempunyai sokongan ahli PAS hampir 1 juta ahli.

"Nik Aziz telah memerintah negeri Kelantan kira-kira 20 tahun dan beliau memegang kuasa yang sangat penting dalam tempoh berkenaan di mana sokongan ahli PAS hampir satu juta ahli"

"Dato' Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat is a Malaysian politician, an Islamic scholar and has been the chief minister of the State of Kelantan for the past 20 years. He holds the position of Mursyidul Am-the religious guide-within the Pan-Malaysian Islamic Party (PAS). As the religious guide of the Pan-Malaysian Islamic Party, Nik Mat is the spiritual leader of Malaysian Islamic politics and holds very important sway over the tenor of politics in the nation. Nik Mat's fundamentalist party has close to one million members and enjoys strong support from the northern rural and conservative states such as Kelantan and Terengganu."

The Most Influential Muslim 2010 dibahagikan kepada 15 kategori ,antaranya kategori ulama, politik, cendekiawan, pemuda, media, sains, teknologi, perubatan, undang-undang, seni dan radikal.

Penyenaraian ini bukti kepimpinan politik dan peranan besar yang disumbangkan tokoh tersebut mendapat pengiktirafan antarabangsa.

Mana nama Badawi? Madey ,? Najib dan Bik Mama ?

Rakyat tunggak kekuatan KeADILan bukan tokoh besar- DS Anwar






SIMPANG RENGGAM 12 Nov - Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata Umno-Barisan Nasional menerusi agen propagandanya, Utusan Malaysia kini cuba mencetuskan krisis dan suasana tegang dalam parti setelah segala usahanya untuk memfitnah dan mentohmah pemimpinnya menemui kegagalan.

Kata Anwar antara usaha tersebut adalah seruan agar beliau dan Naib Presiden, Azmin Ali mengundur daripada parti yang dibuat oleh individu tertentu dalam KEADILAN atas dakwaan beliau dan Ahli Parlimen Gombak itu punca kepada segala masalah dalam parti.

"Kalau saya umum hari ini,'dengan ini saya Anwar mengisytiharkan keluar daripada KEADILAN' Umno akan buat kenduri besar-besaran esok. Malah mereka akan sambut perayaan korban lebih awal daripda Hari Raya Haji," Anwar berseloroh di depan lebih 1,000 penyokong di majlis ramah mesra anjuran KEADILAN Cabang Simpang Renggam semalam.

Dalam nada yang lebih serius Anwar yang juga Ketua Oposisi menyakinkan kepada anggota parti bahawa segala usaha dan komplot tersebut tidak akan berjaya.

"Semasa saya dalam kerajaan dan pernah memegang jawatan sebagai Pemangku Perdana Menteri, semua tokoh-tokoh kaya yang berpangkat daripada Datuk, Datuk Seri, Tan Sri, Tun mengelilingi saya dan angguk kepada semua kata-kata saya tetapi selepas saya dipenjarakan, dipukul setengah mati, ditelanjangkan satu satu panggilan kepada Azizah untuk bertanyakan khabar anak-anak pun tidak ada daripada orang seperti ini.

"Siapa yang bantu perjuangan saya, mereka yang tinggal Kampung Kerinci yang setiap malam memasak nasi dan memberi air kepada penyokong, pemandu teksi yang membawa penyokong ke rumah saya tanpa meminta wang tambang dan rakyat biasa yang berkorban tanpa meminta apa-apa pembalasan. Mereka inilah sebenarnya tunggak kekuatan menegakkan keadilan di negara ini.

"Tokoh korporat yang kaya, bekas menteri yang kaya boleh datang dan pergi dalam parti kita tapi yakinlah kalau parti ini menjaga hak dan kebajikan rakyat bawahan kita akan berjaya, insyaAllah.

"Yakinlah kejayaan adalah hampir jangan kita lupa pada PRU-12 Pakatan Rakyat menang di Semenanjung denga 51 peratus undi, Umno-BN hanya dapat 49 peratus, mereka dah kalah. Kita hanya perlukan 5 peratus lagi dan insyaAllah kita akan ambil alih Putrajaya dan buat perubahan untuk rakyat. Jadi saya menyeru semua anggota parti, pendokong pakatan Rakyat serta rakyat berusaha sikit lagi da bersabar," tegas Anwar bersemangat sambil disambil tepukan gemuruh para hadirin.

Anwar berkata media Umno seperti Utusan Malaysia tidak berhenti-henti menyerang KEADILAN dan juga pemimpin Pakatan Rakyat kerana mereka mengetahui potensi besar yang ada pada Pakatan Rakuyat untuk menubuhkan kerajaan persekutuan selepasd PRU-13 nanti.

"Apa yang mereka tidak serang. Utusan kata saya mula-mula agen Amerika, lepas tu agen Yahudi, kemudian agen Hindu, lagi agen Cina. Jadi sekarang ni Anwar dah jadi macam agen 007 James Bond," beliau ketawa.

Beliau menambah Umno-BN melalui jentera media mereka juga memfitnah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sebagai anti-Melayu, juga Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak, Datuk Seri Nizar Jamaluddin kerana memberi geran tanah kepada rakyat Cina miskin dan seterusnya menuduh Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengamalkan rasuah.

"Apabila Umno tuduh Tok Guru Nik Aziz rasuah, saya tahu Umno-BN sudah sampai ke penghujung modal mereka untuk memfitnah. Sudah tidak ada apa lagi yang mereka ada jadi mereka cuba sabotaj KEADILAN sekarang dari dalam," jelas Anwar.

Menyentuh mengenai keperibadian yang perlu ada kepada anggota KEADILAN, beliau memuji sikap bekas Menteri Kesihatan, Datuk Chua Jui Meng yang tidak meminta-minta sebarang jawatan dalam parti setelah menyertai perjuangan lebih setahun lalu.

"Saya tanya Datuk Chua samada beliau ingin bertanding, Kata beliau beliau masih baru dalam parti dan mahu membantu mengukuhkan jentera parti terutamanya di Johor sebab kita yakin pada pilihan raya umum akan datang kita yakin mampu mengambil alih Johor. saya lihat beliau menjelajah seluruh negeri Johor dan negara membantu parti tanopa meminta jawatan, kedudukan dan sebagainya. Inilah sikap yang baik
sebagai seorang ahli parti. Jadi tidak semua bekas Menteri tidak baik dan ambil kesempatan," sindir Anwar.

Anwar juga sempat menyentuh mengenai Pemilihan Majlis Pimpinan Pusat 2010 dan menggesa agar anggota parti menggunakan hak yang ada pada mereka dengan bijaksana.

"Saya mahu semua anggota parti keluar mengundi. Gunakan hak dengan sebaik mungkin dan jangan cuai. Sekarang kita ada dua calon Timbalan Presiden iaitu Azmin dam Mustaffa, jadi mereka boleh pilih antara kedua-dua calon ini," kata beliau lagi.

Thursday, November 11, 2010

Pilih pemimpin yang setia


oleh Lan karim


sekadar renungan untuk semua sejak 99

tahun 99 – PKN ditubuhkan
tahun 2000 – marina yusof (naib presiden) gaduh dgn Dr chandra (timblan pres) .. Marina keluar …statement dia dalam utusan “menyesal masuk parti ini” … ada sapa tahu mana dia pergi…. Nell Onn (Ketua Wanita pertama) letak jawatan… atas alasan tak sesuai…

tahun 2001 – dr chandra resign as deputy president… bergolak kem abim dan non abim di kemaman… akhirnya anuar tahir (Setiausaha Agung) keluar parti masuk Pas la ni jadi AJK Pas pusat selepas beberapa kali mencuba …. Dr Manuaty merajuk … word dia “dont associate me with keadilan anymore” tak pa lah dia merajuk… nasib baik mus dan gobi boleh dipujuk…

tahun 2002 – dr chandra keluar parti. Ayat dia PKN dah lari dari perjuangan sekarang ni jadi pengerusi yayasan 1 malaysia…. zainur zakaria (naib presiden) pun keluar parti.. la ni jadi penasihat badan2 melayu…

tahun 2004 – sebelum pru 11, gerombolan 12 sahabat diketuai Ruslan kassim (ketua penerangan/PPN NS) keluar masuk Umno. Dalamnya Zaid, Hamdan, Hamidzun, Hanapiah man dll kemana mereka pi… sekarang jadi ahli Perkasa.. sebab Umno pun tak nak depa

tahun 2004 – lepas hj rahman osman(masa tu dia (timbalan presiden PKN) kalah di ipoh.. keluar masuk pas .. ada sapa tahu mana dia sekarang…nasib baik msk masuk he he buat ganti..

tahun 2007 – ezam (ketua amk) buat hal. Bina Gerak… hubungi semua orang2 diadi Msia ramai gak yg termakan dengan lakunan dia…. misi dia nak hancurkan azmin dan non partisan… itu kata dia lepas tu masuk Umno… ok lah sikit dalam ramai2 dia yg dapat senator

tahun 2007 – nalla pulak keluar pasal anwar tak bagi dia bertanding…. ok jugak sebab dapat jadi Presiden Muip.. apa ingat senang ke jadi Presiden…. ramai geng2 India ikut….

tahun 2009 – ahli parlimen dan adun PKR yang lompat masuk Umno dan jadi bebas… yg ini lagi teruk sebab tak da yang ikut… sebab pentingkan perut sendiri…

Agak2 Dato Zaid nak keluar ke…. dia tak bodoh… dia memang nak tunggu dipecat….. suapya dia boleh kata dia dah 2 kali kena pecat…. masa tu bloggger kertas boleh ajak dato Zaid masuk Pas

jadi kita fikirlah…. kita nak jawatan untuk apa sebenarnya…


*Pilih lah pemimpin yang setia kepada Parti dan mempunyai idea utk membawa parti maju depan.

Tuesday, November 9, 2010

Kuda trojan mabuk hentam Anwar Ibrahim


Kuda Mabuk

"Anwar dan Azmin mesti berundur kerana mereka punca segala masalah (dalam PKR).

"Saya di sini bukan untuk maki hamun. Semua masalah menunjukkan dengan jelas ia bermula dari diri Anwar sendiri," kata Zahid (atas, kanan).

Saya berpendapat Anwar mempunyai banyak sangat isu peribadi dan Azmin juga mempunyai banyak isu. (Azmin) perlu banyak lagi belajar.

"Saya fikir Azmin hendaklah dilucutkan kelayakannya (bertanding timbalan presiden PKR) kerana anda tidak boleh, kalau di cabang itu yang tidak memihak kepadanya, maka disuruh cabang itu bermesyuarat semula. Orang yang menyalah gunakan kuasa mestilah dilucutkan kelayakan," kata Zahid.

"Pada hakikatnya kita tidak dapat menganjurkan satu pemilihan parti yang baik dan menunjukkan bahawa kita lemah. Kita gagal dan saya mahu mengubah ini kerana saya fikir rakyat dan parti berhak mempunyai yang lebih baik,

***Daripada 6 permintaan ZI, 5 dilaksanakan oleh JPP PKR kecuali peti undi lutsinar.

"Zaid yang juga bekas calon timbalan presiden PKR berkata sepatutnya parti tidak boleh ada pemimpin yang lemah dan selalu menyalahkan orang lain.

***Siapa lemah ? bukan hang ka...kalah di Sabah, letak jawatan & kemudian tembak (konon kritik la) orang lain. Ini pemimpin PONDAN dan tidak tahan uji.

Hilang Fokus slps PRU 12, Anwar GAGAL

Saya fikir ia bermula selepas 3/08. Selepas kemenangan besar, ramai yang mula memasang angan-angan, mereka mulai hilang fokus,”..

"Perlu ada fokus baru, kepimpinan baru. Anwar sebagai ketua umum telah gagal memastikan parti itu bersatu.

Seperti sekarang, beliau juga gagal memimpin pembangkang ke depan dengan polisi baru; seperti mana dia gagal pada 16 September; seperti mana dia gagal mengekalkan keutuhan (gabungan Pakatan Rakyat) di Perak dengan membiarkan MP PKR berpaling tadah; seperti mana pembangkang dimalukan dan menjadi tidak keruan di Batu Sapi.

"Perlu diiktiraf bahawa Pakatan Rakyat tidak akan berkembang dengan Anwar sebagai terajunya.

** Siapa yang lebih layak? Woi, nak lawan BN di Parlimen? Kupasan pjg lebar belanjawan kerajaan Bik Mama yg beli baju dlm,kelambu ni? Hang boleh ka Zaid?ekonomi reti ka...lawyer pn hang loyar syarikat sahaja.


Zaid boleh ka ni..hang ke dunia Islam bicara dunia Islam dgn pemimpin islam, depa kenal hang ka ni? Qardawi kenal tak? Taha jabir kenal hg tk?

Geng pemimpin eropah dan US kenal ka Zaid ibrahim? Erdogan kenal ke?

Hang boleh ka berdemo dan lead demo mcm anti ISA, Anti menara 100 tingkat Bik Mama,..?takkan lepas kat anak muda chegu Bard shj..


Saya juga nak lihat parti kuat, supaya kerajaan akan lebih bertanggungjawab, telus inilah politik saya. Saya bukan buat ini untuk menunjuk-nunjuk," katanya.

Ditanya siapa yang sepatutnya menjadi ketua PKR yang baru, Zaid dalam nada gurau berkata:

"Saya fikir saya boleh. Tetapi terpulang kepada rakyat menentukannya.

Ayat terakhir itu boleh memberi gambaran kepada kita SIAPA ZAID IBRAHIM..?

Ini lah cita-cita sebenarnya masuk PKR selepas dipecat UMNO mcm hanjeng dan sampah..

Mahu jadi Presiden Parti ...Ketua Umum PASTINYA...hahaha dan harapan mahu jadi PM ke 7
jika PR mendakap Putrajaya....

Gila Kuasa ....

Apabila GAGAL di Sabah, buka cerita tak telus la, JPP bermasalah, ...baca kenyataan Saifuddin dibawah:

Hakikatnya, daripada 87 cabang, Zaid telah menang di sebanyak 38 cabang. Itu jumlah yang tinggi. Saifuddin berkata, jumlah itu mengatasi jumlah cabang yang menyokong dua lagi pencabarnya - Azmin Ali (37) mahupun Mustaffa Kamil Ayub (11).

"Tapi Azmin masih menang sebab mobilisasi jentera Azmin lebih daripada calon lain.
"Kalau ada manipulasi, mustahil Datuk Zaid menang di 38 cabang," katanya.


Zaid Loser ini apabila kalah, hentem & blame Anwar & Azmin....

Tetapi tak nilai dirinya sendiri....Ada turun PRK Batu Sapi?

Hanya harap kempen manager tak cukup kawan...,blogger tegar MSK & ASD tak cukup..

rakyat Sabah nilai sumbangan hang di Sabah, apa sumbangan pada kempen utk menangkan

calon parti , Sdr Ansari..? yelek?

DZI - Pelan tindakan yang licik, kononnya akan taat setia pada presiden rupanya memandang rendah ttg kewibawaan DSWA kerana wanita. Beliau sebenarnya ingin menjadikan DSWA sebagai boneka apabila menang sebagai Timb. Presiden . Beliau juga ingin memastikan jawatan Ketua UMUM tidak ujud dlm keadilan utk menyingkirkan DSAI dari persada politik negara. Syukur Alhamdulillah, Allah Maha Besar.
-Sdr Abd Wahab Ibrahim, calon MPP dr melaka
Strategi Zaid tak susah dibaca.Dia takkan keluar parti,dia akan buat dirinya dipecat Dalam Umno,Zaid letak jawatan Menteri 'atas sbb prinsip',tapi tak keluar parti. hadir ke majlis parti pembangkang utk buat diri dipecat..Sama juga dalam Keadilan,beliau letak jawatan dan umum tarik diri drpd Pemilihan,dan skrg serang Anwar secara t'buka utk buat diri dipecat..

Sdr Adi hamka ,Presiden AIC (dari Twitter)





Sunday, November 7, 2010

Cara betul bodek pemimpin UMNO



Ini Anugerah Wira Wanita 1 Malaysia untuk Bik Mama...

Tak pernah pun dengar RISDA ada anugerah macamni?

Apa sumbangan Bik Mama pada wanita Pekebun kecil Risda?

Apa kejadahnya Wira Wanita 1 Malaysia ini?

Ini semua adalah cara Al Bodeki Pemimpin Gerombolan utk jadi Calon PRU....

Hahahah Rahim tak bagi la , kata ini anugerah dari Bini dia....

Cara Mengampu UMNO...

Hampa Laki Bini bagi Sama la...

Confirm Rahim Calon PRU nanti !..hahahha



Wednesday, November 3, 2010

Peugeot 207 Launched OTR - RM72,888

Blog PaulTan

We’re reporting live from Putrajaya, where ex-PM Tun Dr Mahathir has just unwrapped the Peugeot 207 moments ago. Officially, they’re calling the car just 207 without the ‘Sedan’ in the name, although this isn’t the same car as the B-segment 207 supermini sold in Europe, but a booted version of the 206 with the marque’s current feline face. Assembled at Naza’s Gurun plant, the 207 is priced at RM72,888 OTR including insurance.

Powered by a DOHC 16-valve 1.6-litre engine with 110 bhp and 147 Nm of torque produced from 4,000 rpm, the 207 uses a 4-speed automatic gearbox with Tiptronic. This isn’t the 1.6-litre Prince engine in found in the 308, but the figures are a big upgrade from the 206 Bestari’s 75 bhp/120 Nm. An approximate top speed of 180 km/h is possible, according to official material.

Size wise, the 207 measures 4,235 mm long, 1,699 mm wide and 1,447 mm tall. To give you an idea on where these figures stand, a Toyota Vios is 65 mm longer than the Peugeot, equally as wide at 1.7 metres but sits 13 mm lower. The 207′s 2,443 mm wheelbase is unchanged from the 206 hatchback and is shorter than Vios’. That big boot holds up to 420 litres of cargo.

The suspension consists of MacPherson struts up front and a torsion beam at the rear, while the brakes are ventilated discs in front coupled with rear drums. ABS, EBD and Emergency Brake Assist are standard along with dual front airbags (passenger’s airbag can be deactivated). Those with young children will be happy to find two ISOFIX points in the rear seats.

Equipment wise, the most affordable European badged car in Malaysia comes with things like automatic air con, auto headlights and wipers, MP3 stereo with Bluetooth, USB and AUX input, trip computer, leather steering and an “instrument panel made by luxury watchmaker Jaeger”. That’s quite a lot of kit for the price.

We driven the 207 already! Read the review and view the gallery here.


Tuesday, November 2, 2010

Harga Minyak Naik ! lakukan perubahan di peti Undi


Rakyatku , Undi lah UMNO dan BN - Bik Mama




HARGA PETROL RON 97 NAIK 5 SEN - mkini

Harga petrol RON 97 dinaikkan 5 sen lagi mulai esok. Berikutan itu, harganya kini RM2.15 seliter, demikian menurut laporan.
.
Bagaimanapun harga pertrol RON 95 dan diesel tidak berubah.

Ini adalah kenaikan pertama harga minyak selepas kenaikan "5-dalam-1" pada 15 Julai tahun ini, yang bertujuan untuk mengurangkan beban subsidi kerajaan.

Pemotongan subsidi merupakan sebahagian daripada rancangan kerajaan untuk mengurangkan subsidi untuk barangan keperluan seperti yang dicadangkan oleh Idris Jala.


HADIAH AWAL PEMBANGUNAN UTK ORG GALAS......

HADIAH AWAL PEMBANGUNAN UTK ORG BATU SAPI....

Ini lah akibat jika mengundi UMNO BN...

Oleh itu...Lawan dan Protes di Peti UNDI...

Undi Pakatan Rakyat

PAS di Galas dan Batu Sapi di Sabah !


Malaysia ada 2 PM

PM ke 2 Satu Malaysia


Tindakan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor mewakili Perdana Menteri dalam majlis yang tidak boleh disertainya menimbulkan pelbagai persoalan kini apakah beliau adalah pemangku perdana menteri.

“Saya keliru. Jika PM tidak sihat, bukankah sepatutnya timbalan perdana menteri yang mewakili beliau dan kerajaan, dan bukan Rosmah? Atau dia (Rosmah) pemangku PM,” kata Malik Imtiaz Sharwa seorang peguam terkenal dalam twitternya.

Semalam, Rosmah telah berucap mewakili PM di Karnival Deepavali 1Malaysia di Litle India dekat Brickfield.

Dalam majlis itu, Najib melalui teks ucapan yang dibacakan oleh isterinya berjanji akan membantu orang India di negara ini.

Najib telah didapati mempunyai tanda-tanda awal sakit chicken pox dan diminta berehat oleh doktor.

Menurut penasihat medianya, Datuk Seri Jalaludin Bahaudin, Najib juga diingatkan supaya mengelakkan dirinya daripada menghadiri semua majlis rasmi berikutan rawatan perubatan selepas terdapat simptom penyakit cacar itu.

Katanya, presiden Umno itu mula merasa kurang sihat dan kemudian didapati ada ruam panas, sakit otot dan sendi pada hari terakhir Sidang Kemuncak Asean ke-17 dan berkaitan di Hanoi, Vietnam selama tiga hari.

Sudah ramai berkata pada Bik Mama....

Dia ibarat PM kedua Malaysia...Mat Sembab tiada pun tak apa...

Kerana Mat sembang tiada peranan....kerja hanya sbg Menteri Pendidikan....

Bik Mama PM kedua Malaysia...Mat Sembab hanya Tim Presiden UMNO shj....

Bik Mama jaga kerajaan Malaysia dan 1 Malaysia...

Jika PM Najib ada masalah untuk hadiri suatu majlis, Bik Mama boleh wakil....

Walaupun PANGKAT hanya BINI...PM

Tapi kerjayanya Mencabar, kena RASMI majlis itu, majlis ini......kena BERCAKAP...Masuk TV...

Hahahha...

Najib la ni demam campak...

Bik Mama jadi Pemangku PM merangkap PM ke2....Malaysia..

hahahha

Batu Sapi - Cerita kemiskinan rakyat di negeri kaya dengan minyak


Dari TV Selangor

Pilihan Raya Kecil Batu Sapi membuka peluang kepada rakyat, media dan juga para pemimpin parti dan negara menilai sendiri pembangunan di kawasan ini.

Dalam satu sidang media pagi tadi yang diadakan di Bilik Gerakan Utama PKR Bandar Ramai-Ramai di sini, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pilihan raya ini merupakan satu kesempatan untuk rakyat melihat perbezaan sebenar pembangunan antara kawasan kaya dan kawasan miskin di sini.

“Beberapa kawasan di Batu Sapi mewakili kawasan paling miskin di negara ini, oleh itu, komitmen kita dalam Pakatan Rakyat ialah merubah pendekatan dan dasar pembangunan pusat,” jelas beliau.

Beliau juga menyuarakan kegembiraan kerana dapat menonjolkan seorang calon yang cukup lantang, Ansari Abdullah, seorang peguam yang mampu membela nasib warga tempatan di sini dan tidak diselubungi apa-apa kontroversi selain isu remeh yang dibangkitkan oleh para penceramah Umno-Barisan Nasional(BN) berkenaan Ansari jatuh ke laut.

“Dia dah bagi penjelasan bahawa bukan dia jatuh, jeti yang jatuh. Saya semalam pergi kampung, jalan tu memang dah lama, tinggal ronggeng, terpaksa ronggeng untuk masuk laluan ini. “Memalukan, memang memalukan pimpinan negeri Sabah dan Malaysia bila rakyat dilayan begitu rupa,” tegas beliau.

Katanya lagi, penduduk di kampung-kampung pedalaman Batu Sapi yang sememangnya miskin diberi layanan oleh kerajaan Umno-BN seolah-olah mereka ini rakyat kelas ketiga.

“Sudah miskin tetapi masih ditekan begitu rupa juga hanya kerana RM50 di saat akhir yang dijanjikan,” kata beliau lagi.

Share Info !

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Total Pageviews